نماد آخرین خبر

آیین «هفت‌منبر» در تقویم رویدادهای گردشگری به ثبت رسید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آیین «هفت‌منبر» در تقویم رویدادهای گردشگری به ثبت رسید

ایرنا/ مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: مراسم آیینی "هفت منبر" به عنوان یکی از آیین‌های سنتی عصر تاسوعا در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.

هادی شاهوردی روز چهارشنبه در این باره اظهار کرد: گواهینامه مراسم آیینی هفت منبر در تقویم رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره ۲۰۳۰۹۲۴ به ثبت رسید و به استان ابلاغ شد.

وی اظهار کرد: این مراسم از آیین و مراسم ماه محرم است و قدمت بیش از صد سال دارد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی خراسان جنوبی ادامه داد: در قالب این آیین، بانوان غروب روز تاسوعا برای گرفتن حاجات نذر می‌کنند با رفتن به هفت مسجد یا حسینیه که از اول ماه محرم در آنها جلسات عزاداری برگزار می‌شود، در آن مکان‌ها شمع روشن کنند.

وی گفت: افراد به هر مسجد یا حسینیه که می‌روند اول منبر را زیارت، شمع روشن و برای برآوردن حاجات دعا می‌کنند و مقداری شیرینی، شکلات و پول در ظرفی پای منبر می‌ریزند و بر این اعتقاد هستند که تا پایان مراسم باید شمع‌ها بسوزد و آنها را خاموش نمی‌کنند.

شاهوردی عنوان کرد: آیین‌های مذهبی بخشی از جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته شده استان است که با ثبت آنها در تقویم رویدادهای گردشگری ایران گامی موثر به منظور معرفی و جذب علاقه‌مندان به این شاخه از گردشگری برداشته می‌شود.





آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today