نماد آخرین خبر

توسعه موزه باستان‌شناسی ارومیه پس از نیم قرن

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
توسعه موزه باستان‌شناسی ارومیه پس از نیم قرن

خبرآنلاین/ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از آغاز عملیات عمرانی توسعه موزه باستان‌شناسی ارومیه پس از گذشت ۵۷ سال از زمان احداث این موزه خبر داد.

مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: موزه باستان‌شناسی ارومیه به لحاظ قدمت و تعداد اشیای تاریخی از جمله موزه‌های غنی کشور است که ۲۵ هزار شیء فرهنگی تاریخی در این موزه وجود نگهداری می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ غربی افزود: با این وجود به‌دلیل کمبود فضا تنها ۱۰ درصد اشیا در معرض نمایش قرار گرفته و برای به نمایش درآمدن آنها نیاز به توسعه فضای موزه بود که برای این منظور اجرای پروژه توسعه موزه در سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای این منظور از چند ماه پیش مطالعه طرح توسعه موزه ارومیه زیر نظر کارشناسان آغاز شد و با پایان این مطالعات فاز عملیاتی توسعه موزه آغاز شدو  

صفری با بیان اینکه با اجرای این طرح، فضای موزه‌ای ارومیه بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت، گفت: در حال حاضر مساحت موجود موزه ۶۰۰ متر مربع بوده و با اجرای این طرح بیش از یک هزار و ۴۰۰ مترمربع به سالن‌های نمایش افزوده می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: طبق برآوردها اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه ۳۰ میلیارد تومان بوده که برای مقاوم‌سازی، احداث، ساماندهی محوطه، سایت نگهبانی و طراحی و اجرای ویترین‌ها هزینه می‌شود و در فاز اول به دستور استاندار محترم و مساعدت سازمان و مدیریت برنامه‌ریزی حدود یک سوم از اعتبار مورد نیاز به پروژه تخصیص داده شده است.

آخرین خبر آذربایجان غربی در اینستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today