نماد آخرین خبر

آینده صندلی استانداری خراسا‌ن شمالی به «وفاق» ختم می‌شود؟

منبع
فارس
بروزرسانی
آینده صندلی استانداری خراسا‌ن شمالی به «وفاق» ختم می‌شود؟

فارس/ امروز موضوع انتخاب استاندار خراسا‌ن‌شمالی نُقل برخی محافل سیاسی است. باید دید بین دوگانه استاندار سیاسی یا فراجناحی کدام پیروز می‌شود!

موضوع انتخاب استاندار خراسان شمالی از بدو تشکیل دولت چهاردهم نُقل برخی محافل سیاسی شده است و هر طیفی نامی را برای این جایگاه معرفی می‌کند. از اشخاص گمنام تا نماینده مجلس اکنون برای نشستن در صندلی این جایگاه در حال تکاپو هستند.

از یک طرف همه به این موضوع واقف هستند که جایگاه استانداری بیشتر از اینکه یک جایگاه سیاسی باشد یک جایگاه اجتماعی و هماهنگ‌کننده بین دستگاهی است و فردی که برای این سمت انتخاب می‌شود باید بیشتر شخصیتی اجرایی، هماهنگ‌کننده و فراجناحی باشد تا شخصیتی سیاسی.از طرفی دیگر یکی از نگرانی‌هایی که بسیاری از صاحب‌نظران، ناظران و تحلیلگران به آن اشاره دارند، انتخاب یک استاندار کاملاً سیاسی برای خراسان شمالی است، شخصیتی که باتوجه‌به تعلق داشتن به یک طیف سیاسی خاص نتواند بین منافع استان و منافی حزبی خود تفاوتی قائل شود.

به عبارتی دیگر انتخاب یک استاندار که طیف خاصی از جریان سیاسی از او حمایت کرده یا می‌کنند باعث ترد شدن نخبگان و مسوولان توانمند در سایر جریان‌های سیاسی می‌شود که همین موضوع باعث عقب‌ماندگی استان در تربیت نیروی انسانی می‌شود.

تجربه‌ای که در ساله‌های نه‌چندان دور در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد آن بوده‌ایم و اثرات آن تا به امروز در کمبود نیروی انسانی باتجربه بومی بروز و ظهور داشته است.جدا از این نیز موضوع مهمی که رئیس‌جمهور به آن اشاره داشته‌اند موضوع وفاق در دولت است و همین نکته این سؤال را مطرح می‌کند که گزینه‌های مطرح شده آیا می‌توانند موضوع وفاق را در سطوح بالای مدیریت استان رعایت کنند!

اما جلساتی که برخی نمایندگان یک جبهه سیاسی در غیاب دیگر نماینده استان با وزیر کشور داشته‌اند نمایشی از احتمال عدم وفاق در بدنه نمایندگان و گمانه‌زنی‌هایی برای شروع برخی زدوبندهای سیاسی را دارد.

همچنین همه نخبگان استانی به این موضوع واقف هستند که جلسات این‌چنینی قطعاً به نفع استان محروم خراسان شمالی نبوده و نیست.در مجموع باید گفت استان خراسان شمالی که امروز در بسیاری از شاخص‌های پیشرفت در رتبه‌های آخر قرار دارد اکنون محل مناسبی برای دعوا و جدل بر روی جایگاه استانداری نیست و نمایندگان مجلس و نخبگان باید با تشکیل جلسات مختلف استانداری را بر اساس شعار رئیس‌جمهور که همان کلمه «وفاق» است انتخاب و به هیئت دولت پیشنهاد دهند.

توانمندی در مدیریت و اجرا، فراجناحی، جهادی و توانایی در هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و همچنین توانایی در ارتباط‌گیری با دستگاه‌های حاضر در پایتخت باید از مشخصه‌های مهم استاندار انتخابی باشد.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today