نماد آخرین خبر

وقوع ۱۰ حادثه معدنی بدون خسارت در استان اصفهان

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
وقوع ۱۰ حادثه معدنی بدون خسارت در استان اصفهان

صدا و سیما/ ۱۰ حادثه معدنی بدون خسارت امسال در استان اصفهان رخ داده است.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ حادثه معدنی بدون خسارت ناشی از ریزش دیواره‌ها، حفاری و وقوع انفجار در استان به وقوع پیوسته است. 
شیشه‌فروش با بیان اینکه هم اکنون ۹۷۵ معدن فعال در استان است، که با معادن شن و ماسه به هزار و ۱۰۰ معدن می‌رسد، افزود: در اصفهان معدن زغال‌سنگ فعال و خطر انتشار گاز متان وجود ندارد و بیشتر معادن شامل گرانیت، سنگ‌آهن، لاشه سنگ، خاک، ماسه، شن و سنگ تزیینی است که در شهرستان‌های نایین، نطنز، خور بیابانک، کاشان، اردستان، بُرخوار و سجزی قرار دارد و معادن شن و خاک نیز در دولت‌آباد مستقر هستند.
وی گفت: طبق دستورالعمل‌ها، سازمان صمت وظیفه نظارت بر معادن را دارد و معادن نیز موظف هستند تا وضعیت خود را به دستگاه‌های اجرایی اعلام کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: بازدید و پایش مستمر معادن از نظر حریق، هوا، خاک، ریزش، بارش، فرونشست و سیلاب براساس آیین‌نامه ایمنی معادن استان اجرا می‌شود و کاهش خطر در زمان حفاری، سنگ‌شکن و انفجار و نحوه بارگیری محموله‌های سنگ در جاده‌ها هم تحت نظارت قرار دارد.
شیشه‌فروش گفت: آموزش کاربردی در معادن روباز و زیرزمینی و استفاده از وسایل ایمنی و تجهیزات در دالانه‌های معادن، گازسنجی معدن و سلامت ایمنی، استرس‌های گرمایی ناشی از کار، گازگرفتگی، آلودگی صوتی و تهویه، امداد و نجات و بحران نیز در معادن استان اصفهان مورد توجه است.
وی افزود: تردد خودرو‌های سنگین، جمع‌آوری لاشه‌های سنگ، تامین امکانات، تجهیزات و ایمنی بهداشت با ارائه آموزش و هشدار پلیس راهور به شرکت‌های حمل و نقل معادن در این خصوص توصیه شده است.
شیشه‌فروش گفت:اصفهان برای کمک‌رسانی در حادثه طبس به استان خراسان جنوبی اعلام آمادگی کرد و یک تیم از شهرستان خور و بیابانک به همراه ماشین‌آلات موردنیاز به محل حادثه اعزام شد.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today