نماد آخرین خبر

«ابوالقاسم» بزرگ‌‌مرد کوچک کهگیلویه و بویراحمد

منبع
فارس
بروزرسانی
«ابوالقاسم» بزرگ‌‌مرد کوچک کهگیلویه و بویراحمد

فارس/ شهید ابوالقاسم علی‌پور دانش آموز ۱۲ ساله ای بود که با دستکاری شناسنامه اش خود را به جبهه‌های جنوب غرب رسانده و نامی ماندگار شد.

آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس، یادآور بسیاری از نوجوانانی است که با کلاس ها و مدارس بمباران شده مواجه شدند و به‌جای قلم تفنگ به دست گرفتند، تا ما در سایه امنیت به تحصیل و کار و زندگی بپردازیم.

هفته دفاع مقدس برای همه یادآور روزهایی است که مردم میهن اسلامی‌مان با سلاح ایمان خود توانستند مقابل عظیم‌ترین قدرت‌های جهان بایستند و هرساله همه‌وهمه تلاش می‌کنند به‌نوعی در یادآوری این روزهای پرغرور سهیم باشند.

وقتی عمیق به مسئله شهادت فکر کنیم قطعاً به این نتیجه خواهیم رسید که شهدا با پشت‌کردن به وابستگی، سبک‌بال به‌سوی خدا شتافته‌اند و به‌راستی که هر کسی لیاقت این افتخار بزرگ را نخواهد داشت.

در بین شهدای دفاع مقدس اما بودند نوجوانانی که با سن کم دفاع از کشور خود را بر هر چیزی ترجیح داده و راهی جبهه حق علیه باطل شدند؛ در این گزارش زندگی‌نامه شهید نوجوان ابوالقاسم علی‌پور، کوچک‌ترین شهید کهگیلویه و بویراحمد را مرور می‌کنیم.


کوچک مرد بزرگ
ابوالقاسم علی‌پور در سال ۱۳۵۴ در روستای قلات از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد، وی فرزند چهارم خانواده بود که هنگام تولد پدرش به دلیل اینکه خارج از منطقه مشغول کار بود، تا چندین ماه بعد از تولد ابوالقاسم نتوانست به دیدن خانواده بیاید. بعد از تولد ابوالقاسم ۵ دختر و یک پسر متولد شد که دو دختر خانواده بعد از چند ماه از دنیا رفتند، ابوالقاسم در همان دوران کودکی و نوجوانی خود با دلسوزی در کارهای کشاورزی و دامداری کمک‌کار خانواده بود.شهید علی پور تا کلاس اول راهنمایی به تحصیل علم پرداخت و سپس در ۲۳ خرداد ۱۳۶۷ درحالی‌که ۱۲ سال و ۸ ماه بیشتر نداشت وارد عرصه نبرد حق علیه باطل شد.شهید برخلاف سن کمش جُسه بزرگی داشت و کسی نمی‌توانست سن کمش را تشخیص دهد، برای رساندن خود به جبهه بدون اطلاع خانواده شناسنامه اش را دست‌کاری کرده بود. سال ۱۳۶۷ نامه ای به خانواده خود نوشت که من عازم جبهه شده ام و ۱۱ سال هیچ اطلاعی از او نبود، از تمام نهادهایی که به جبهه ختم می‌شدند سراغ ابوالقاسم را می گرفتند اما خبری نبود.
 
شهید ابوالقاسم علی‌پور در همان اعزام اول در عملیات بیت‌المقدس ۷ در منطقه شلمچه شرکت و مفقودالاثر شد و پس از سال‌ها پیکر پاک این شهید والامقام ۲۸ بهمن ۱۳۷۹ با تلاش کمیته جست‌وجو ستاد کل نیروهای مسلح پیدا شد.شهید علی‌پور با ۱۲ سال سن کوچک‌ترین شهید کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس است که بعد از سال‌ها مفقودالاثری در ۲۴ مین روز از دومین فصل بهار سال ۱۳۸۱ به استان منتقل و در گلزار شهدای شهر یاسوج به خاک سپرده شد.فرزندان نسل امروز همانند ابوالقاسم دانش آموز، ادامه‌دهنده محور مقاومت شهدا هستند؛ آن‌ها این مقاومت، حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی را در سراسر جهان نشر دادند تا این روزها شاهد قیام مردم جهان علیه استکبار، ظلم و زورگوییِ رژیم صهیونیستی در قدس شریف باشیم.دفاع مقدس، دورانی است که ملت بزرگ ایران در جنگی نابرابر ۸ سال ایستادگی کرد و بدون اینکه ذره‌ای از خاک میهن به دست دشمن متخاصم بیفتد از عزت کشور دفاع کردند، استان کهگیلویه و بویراحمد دو هزار شهید دارد که نماد وحدت و همدلی سرزمین برادری است.

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today