خط راهآهن بندرعباس - بندر خمیر ساخته میشود
فارس/ نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: بندر خمیر از زیرساخت حمل و نقل بین المللی دریایی برخوردار است اما زیرساخت مناسبی برای حمل و نقل زمینی درون کشور ندارند.
احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حمل و نقل یکی از اصلی ترین عوامل توسعه هر منطقه است، از طرفی بسیاری از نقاط استان همچون بندر خمیر و بندر لنگه دارای زیرساخت های حمل و نقل بین المللی دریایی هستند اما زیرساخت مناسبی برای حمل و نقل زمینی به درون کشور ندارند.
وی افزود: به همین دلیل تصمیم بر احداث خط راه آهن «بندرعباس» به «بندر خمیر» گرفته شده است.
به گفته نماینده بندرعباس، ساخت این خط ریلی موجب آبادانی و رونق بندر خمیر و حتی در آینده اسکله کاوه قشم خواهد شد.
مرادی گفت: این خط به گونه ای طراحی شده تا در آینده به بندر لنگه و پارسیان نیز متصل شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین ایستگاه ترافیک ریلی و تعویض خط در ٢٠ کیلومتری غرب اسکله شهید رجایی احداث خواهد شد تا ضمن تسهیل حمل ریلی بندرعباس بندر خمیر، یک گام برای احداث زیرساخت راه آهن بندرعباس - شیراز نیز برداشته شود.
مرادی بیان کرد: طول این خط ریلی در مرحله اول «٤٠ کیلومتر» خواهد بود و امیدواریم با حمایت مسئولین کشوری در فازهای آتی شاهد اتصال بندر لنگه و بندر پل به این خط باشیم.
نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با گلایه از توقف پروژه «پل خلیج فارس» گفت: متأسفانه در هر دولتی برای تکمیل پل خلیج فارس شعار داده میشود ولی هنوز هیچکدام نتوانستند ٢ هزار و ٤٠٠ متر فاصله بین بندر پل و بندر لافت را متصل کنند تا چهره محرومیت از غرب جزیره قشم زدوده شود و این جای تأسف دارد.