پیشرفت ۶۰ درصدی ساخت قطعه اول پل کنجانچم در ایلام

فارس/ مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: قطعه اول احداث پل بزرگ بر روی رودخانه کنجانچم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فرشاد دوستی، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اظهار کرد: در حال حاضر تمامی مسیر ایلام - مهران چهار خطه و به صورت بزرگراه زیر بار ترافیک قرار دارد اما این چهار خطه بودن در منطقه کنجانچم فعلاً به صورت موقت بوده چرا که راه و شهرسازی استان در حال احداث باند برگشت مسیر به صورت اصولی و طبق استانداردهای جاده سازی در سمت مقابل رودخانه کنجانچم است.
وی افزود: برای جادهسازی در منطقه کنجانچم با توپوگرافی خاصی به لحاظ زمینشناسی و مسیر رودخانه مواجه هستیم و به همین خاطر در مطالعه راهسازی سالهای گذشته برای لاین برگشت بزرگراه ایلام - مهران مسیر مقابل رودخانه در نظر گرفته شده و اجرای آن عملیاتی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به حجم ۲ میلیون مترمکعبی خاکبرداری در مسیر برگشت کنجانچم ادامه داد: تاکنون ۸۵ درصد عملیات خاکبرداری این پروژه به انجام رسیده است.
دوستی طول این پروژه را ۸ کیلومتر عنوان و خاطرنشان کرد: احداث پل بزرگ و اصلی این لاین بر روی رودخانه کنجانچم به پایان رسیده و قطعه اول آن به طول ۴ کیلومتر، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای قطعه دوم که بیش از ۳۰ درصد فعالیت انجام شده نیز به زودی پیمانکار جدید تعیین میشود.
وی درخصوص عملیات راهسازی لاین رفت در منطقه کنجانچم تصریح کرد: عملیات ساخت این لاین با اصلاح هندسی جاده، رفع نقاط پرحادثه و حذف پیچهای خطرناک و احداث پل بزرگ کیلومتر ۵۶ تقریباً به پایان رسیده، هر چند که اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای برای عبور اضطراری در زمان اربعین نسبت به تعریض مسیر و احداث پل دوم صلواتی اقدام کرده است، اما بزرگراه ایلام - مهران با تکمیل لاین برگشت منطقه کنجانچم در سمت مقابل رودخانه کامل خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان رعایت پدافند غیرعامل، دور بودن از سیلابهای رودخانه کنجانچم، مستقیم بودن مسیر و حذف پیچهای پرحادثه را از مزایای احداث لاین برگشت محور ایلام - مهران در منطقه کنجانچم دانست.