معاون وزیر: استان مرکزی در نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی پیشتاز است

ایرنا/ معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: استان مرکزی در زمینه نوسازی مدارس نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با انسجام اقدام کرده است و ابلاغ برنامه و توجه به الگوی عمل نشان از عملکرد مطلوب استاندار این استان است.
محمدرضا خانمحمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: برنامهریزی بسیار دقیق و خوبی در استان مرکزی شکل گرفته و اقدامات جامعی انجام شده است در کنار این موارد ایجاد و تقویت نهادهای مردمی نیز باید مورد توجه قرار داده شود.
وی ادامه داد: خانوادهای که در ساخت و اصلاح مدرسه کمک کند در نگهداری نیز مشارکت خواهد داشت.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید بر اهمیت و سفارش رییس جمهور در مشارکت مردمی برای اجرای پروژهها عنوان کرد: رییس جمهور به کم شدن فاصله دولت و مردم نگاه ویژه دارد و باید نهادهای اجتماعی در کنار دیگر برنامهریزیها شکل بگیرد.
خانمحمدی اظهار کرد: توسعه عدالت در فضای آموزشی صرفا شامل فضای فیزیکی نیست و باید دیگر موارد از جمله استفاده از تکنولوژی و هوشمندسازی مدارس در تمامی مناطق مورد توجه قرار بگیرد.
برنامه راه استان قبل از شروع سال به شهرستانها ابلاغ شده است
استاندار مرکزی با اشاره به اهمیت عدالت در فضای آموزشی برای رییس جمهور و هیات دولت، گفت: برنامه راه شهرستانهای استان در زمینه عدالت آموزشی قبل از شروع سال جدید تدوین و تبلاغ شده است.
مهدی زندیه وکیلی با اشاره به اینکه تراکم بالای ۳۵ دانشآموز در برخی مناطق شهرهای اراک، ساوه و دلیجان دایر است، عنوان کرد: ساخت مدرسه برای حذف تراکم بالای ۳۵ نفر در دستور کار قرار گرفته است که باتوجه به اهمیت ساخت مستحکم اسکلت، زمانبندی سه ساله در نظر گرفته شده است.
استاندار مرکزی اظهار کرد: استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در سالهای قبل به عنوان کار جهادی برنامهریزی شد که تمام مدارس استان در این طرح استانداردسازی شدند.
زندیهوکیلی گفت: مبحث سرویسهای بهداشتی نیز برنامهریزی و تعدادی از مدارس روستایی فاقد سرویس بهداشتی شناسایی و در اقدام جهادی این موارد نیز اصلاح شد.