از سامد تا ایجاد ساختار سیستمی در استان مرکزی

ایرنا/ استاندار مرکزی گفت: سامانه پاسخگویی سامد در کنار رفع مشکلات بخشی از مردم به ارزیابی دستگاههای اجرایی نیز کمک میکند و در نهایت هدف ایجاد ساختار سیستمی مشخص برای پاسخگویی مناسب، در استان است.
مهدی زندیهوکیلی روز یکشنبه در حاشیه حضور در برنامه پاسخوگویی سامد، بیان کرد: هدف از پیگیری و جدیت در ارتباط تلفنی و حضوری با مردم در استان، ایجاد زمینه فضایی مبتنی بر برنامهریزی و بر پایه عملکرد سیستمی است که در این سیستم مشکلات و مسائل مردم تسهیل و با این تسهیلگری موارد به صورت ساختاری حل شود.
وی با تاکید بر اینکه حل مسائل ساختاری زمینه ایجاد نارضایتی اجتماعی را کاهش میدهد، عنوان کرد: مسائل مردم در گفت و گوی تلفنی و دیدار حضوری بررسی و به مشکلات مختلف از جمله مواردی که با دستگاههای اجرایی ارتباط دارند و به دستگاهها انعکاس داده نشده یا در صورت انعکاس برخورد سلیقهای شده، پاسخ مناسب داده میشود.
استاندار مرکزی با اشاره به این نکته که بدیهی است در یک مجموعه تماس تلفنی یا برنامه دیدار حضوری امکان پاسخ به مسائل همه مردم وجود ندارد، اظهار کرد: ارتباط با مردم و بررسی مشکلاتشان با دستگاههای اجرایی به نوعی ارزیابی عملکرد دستگاهها و احصا نقاط قوت و ضعف دستگاه مربوطه را فراهم میکند که در کنار رفع مسائل بخشی از جامعه این هدف برنامهریزی شده است.
زندیهوکیلی تاکید کرد: قطعا مشکلات و مسائل باید در یک ساختار و چارچوب قرار گرفته و رفع شود، پیادهسازی چنین سیستمی در واقع پاسخگویی به همه جامعه است که اصلاح نقاط ضعف دستگاهها در پاسخگویی به مردم با این هدف در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، استاندار مرکزی به ۲۰ تماس تلفنی مردم پاسخ و همه موارد مطرح شده به صورت کارشناسی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت، همچنین در حاشیه پاسخ تماس تلفنی، با ۱۰ مراجعه کننده حضوری نیز دیدار و در خصوص مسائل آنها به گفت و گو پرداخت.
مشکل اشتغال، مسکن، نامناسب بودن شرایط محیطی محل سکونت، چاه آب غیرمجاز، آسفالت معابر، تعیین تکلیف مالکیت زمین، دریافت تسهیلات برای انجام کار خیریه، نامناسب بودن مکان تیر چراغبرق و جاده دسترسی، از جمله موارد مطرح شده در تماسهای تلفنی بود.