شهرکرد، نامزد برند شهر دوستدار کودک

ایمنا/ شهردار شهرکرد گفت: یکی از پروژههای برندسازی شهر، برند «شهر دوستدار کودک» است که شهرکرد به عنوان یکی از نامزدهای این عنوان در کشور شناخته شده است.
محمدحسین واحدیان، شهردار شهرکرد اظهار کرد: برندسازی شهری به عنوان یکی از ابزارهای مهم در شناسایی هویت و شخصیت یک شهر، نقش بسزایی در معرفی آن در سطح ملی و بینالمللی دارد، به همین منظور شهرکرد به دنبال ایجاد نشانهای ماندگار برای ارتقای هویت خود در این زمینه است.
وی افزود: این پروسه موجب افزایش تعلق خاطر شهروندان و حس شهروندی میشود و میتواند به عمق ارتباط افراد با شهر خود کمک کند.
شهردار شهرکرد گفت: در سالهای گذشته، چند برند در این شهر آغاز به فعالیت کرده بودند، اما به دلایل مختلف متوقف شدند، اکنون این موضوع در دستور کار شهرداری شهرکرد قرار گرفته است.
واحدیان ادامه داد: شهرداری شهرکرد در این راستا با همکاری تمام حوزهها و دستگاههای اجرایی استان و شهرستان تلاش میکند تا به نتایج مؤثر و قابل توجهی دست پیدا کند.
وی تصریح کرد: یکی از پروژههای کلیدی، برند «شهر ملی نمد» است، نمد به عنوان یکی از صنایع قدیمی، پرکاربرد و متنوع در شهرکرد شناخته میشود و دبیرخانه ملی آن به شهرداری واگذار شده است.
شهردار شهرکرد بیان کرد: هدف این است که برند شهر جهانی نمد را در سطح کشور و حتی بینالمللی تقویت کنیم تا این هنر و صنعت به خوبی معرفی شود.
واحدیان عنوان کرد: یکی دیگر از پروژههای برندسازی شهر، برند «شهر دوستدار کودک» است که شهرکرد به عنوان یکی از نامزدهای این عنوان در کشور شناخته شده است.
وی تاکید کرد: شهرداری اقدام به تهیه اطلس شهر دوستدار کودک کرده که پس از یک سالونیم تلاش، برای تأیید به وزارت کشور ارسال شده است.
شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: این برند میتواند منجر به ایجاد پروژههای متناسب با کودکان و جذب اعتبارات ملی برای بهبود کیفیت زندگی آنها در شهر شود.
واحدیان اضافه کرد: در سطح ملی و بینالمللی، ارتباطات تازهای بین شهرهای کشورمان و شهرهای کشورهای خارجی برقرار شده است، این تعاملات بر اساس تناسب و تقارنهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شکل میگیرد و هدف اصلی آن تقویت روابط خواهرخواندگی است.
وی افزود: با ایجاد چارچوب و ضوابط مشترک، این ارتباطات میتواند به توسعه و گسترش امور بینالملل کمک کند، امیدواریم با همکاریهای مؤثر و تبادل تجربیات، بتوانیم به درک و همبستگی بیشتری برسیم و سطح روابط بینالمللی شهر را ارتقا دهیم.