مناسبسازی درگاههای اینترنتی تسهیلگر افراد دارای معلولیت است

ایسنا/ مدیرکل بهزیستی استان زنجان بر دسترسپذیری فضای مجازی و برنامههای مورد استفاده در این فضا برای افراد نابینا، کمبینا تاکید کرد و گفت: تلاش جهت استانداردسازی سایتها و درگاههای اینترنتی نهادها و شرکتهای مختلف نیز در همین راستا است.
مریم کرمی عنوان کرد: رایزنی های متعددی از سوی سازمان بهزیستی کشور با شرکتهای دانشبنیان و تولیدکنندگان نرمافزارهای مختلف در سطح کشور صورت گرفته تا تولیدات و خدمات نرمافزاری این شرکتها، متناسب با نیازهای افراد نابینا و کمبینا ارائه شود و آنان بتوانند با استفاده از امکانات گویا و بریل از این خدمات بهرهمند شوند.
وی با اشاره به اینکه و در صورت مناسبسازی درگاههای اینترنتی معلولان به سادگی و از منزل میتوانند خدمات مورد نیاز خود را پیگیری کنند، عنوان کرد: گویا شدن صفحات وبگاهها، درشتنمایی نوشتهها جهت نابینایان و کمبینایان، چت آنلاین و ... یکی از اصول مناسبسازی سایتهای اینترنتی است.
کرمی با بیان اینکه مناسب سازی محیط شهری یکی از مؤلفههای حقوق شهروندی است و مناسبسازی معابر شهری مطالبه به حق افراد دارای معلولیت است، گفت: «سامانه معبر» با شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ به عنوان یک پل ارتباطی بین ستاد مناسبسازی با معلولان است تا از این طریق شاهد تسهیل در امر مناسبسازی معابر و اماکن عمومی معلولان و دریافت احقاق حقوق این قشر از جامعه باشیم.
مدیرکل بهزیستی خاطرنشان کرد: شهروندان در سطح استان مخصوصا افراد دارای معلولیت ،جانبازان، سالمندان و ... میتوانند با ارسال پیامک به این سامانه مشکلات و شکایات خود را در خصوص مشکلات مناسبسازی فضاهای شهری و اداری مطرح کنند.
وی خاطرنشان کرد: دبیرخانههای استانی حداکثر پس از ۷۲ ساعت از دریافت پیام، موضوع را به دستگاه مربوطه از طریق مکاتبه اعلام و در صورت عدم وصول پاسخ مراتب طی دو مکاتبه با فاصله حداکثر ۱۵روز پیگیری نموده و نتیجه نهایی را به دبیرخانه ستاد بهزیستی کشور اعلام خواهند کرد.
انتهای پیام