خیرین نقش محوری در توسعه مدارس کشور دارند

ایرنا/ قم- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: خیرین مدرسهساز، نقش محوری در توسعه مدارس کشور دارند و مشارکت آنان باعث ارتقای کیفیت زیرساختهای آموزشی و ارتقای عدالت در کشور شدهاست.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا خانمحمدی روز شنبه در آیین افتتاح مجتمع آموزشی، پرورشی و ورزشی سرای ایرانی در شهرک پردیسان قم، افزود: خیرین، آبادانی سرزمین را در اولویت زندگی خود قرار دادهاند و هر جا مدرسهای آباد شود، کشور نیز حال بهتری خواهد داشت.
آغاز ساخت ۷۷۰۰ طرح در مرحله نخست نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی
وی با اشاره به اقدامات این سازمان در توسعه زیرساختهای آموزشی، بیان کرد: در مرحله نخست نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی به دستور رییس جمهوری، ۴۷ هزار کلاس درس در قالب هفت هزار و ۷۰۰ طرح در کشور آغاز شدهاست.
وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال یا نهایتا در مهرماه ۱۴۰۵، با همکاری خیرین، این پروژهها تکمیل و تحویل شود.
مشارکت ۶۱ درصدی خیرین در ساخت مدرسه
خانمحمدی با اشاره به تحویل ۲ هزار و ۴۰۰ طرح آموزشی در سال تحصیلی جاری، ادامه داد: ۶۱ درصد این پروژههای آموزشی با مشارکت خیرین ساخته شده و این رقم نشاندهنده بلوغ فرهنگی جامعه در زمینه مدرسهسازی است.
وی با بیان اینکه کار خیر، دانشگاه عمل است، تصریح کرد: باید از تمام فرصتها، بهویژه حضور خیرین و دانشآموزان در چنین مراسمهایی، بهعنوان یک فرصت یادگیری و تربیتی استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه این مجتمع آموزشی یادگار خانواده نیکوکار «آزمون و محسنی» است، گفت: امروز بیش از یکهزار دانشآموز در این مجموعه تحصیل خواهند کرد و هر روز با دیدن نام خیرین بر سردر مدرسه، با فرهنگ احسان و انفاق آشنا میشوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: مدرسهسازی، چراغ ثروتی است که به جای انباشته شدن در جیب، در دل جامعه روشنی میبخشد.
قدردانی از خیرین و مجاهدان گمنام آموزش
وی ضمن قدردانی از خیرین مدرسهساز استان قم، مهندسان و مجاهدان گمنام حوزه نوسازی مدارس، افزود: بسیاری از نیروهای فنی و مهندسی با تلاش خالصانه و بیادعا در حال خدمت به آموزش و پرورش کشور هستند.
اجرای سیاستهای دولت در توسعه عدالت آموزشی
وی با اشاره به تاکید رییسجمهور بر ارتقای کیفیت آموزش و نوسازی مدارس، گفت: اجرای طرحهای مدرسه سازی به ویژه مجتمعهای آموزشی در راستای اهداف ماده ۹۲ برنامه هفتم توسعه صورت میپذیرد.
خانمحمدی ابراز امیدواری کرد: با دستهای توانمند خیرین و دوستداران آموزش و پرورش، شاهد گسترش مدارس استاندارد و ایمن در سراسر کشور باشیم.
به گزارش ایرنا، مجتمع آموزشی، پرورشی و ورزشی «سرای ایرانی» در شهرک پردیسان در زمینی به مساحت بیش از یک هکتار ساخته شده و شامل سه مدرسه، یک هنرستان، یک ساختمان کارگاهی، سالن ورزشی سرپوشیده و زمین چمن روباز است.
شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر واقع شدهاست، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری تبدیل گردید.
این مجتمع دارای ۴۶ کلاس درس، ۳۱ کارگاه و آزمایشگاه، ۸۱ اتاق اداری و پنج نمازخانه است که تمامی آنها با استانداردهای نوین آموزشی و پرورشی تجهیز شدهاند؛ عملیات ساخت این مجموعه با همکاری ادارهکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم و مشارکت خیرین مدرسهساز صورت گرفتهاست.
در سال تحصیلی جاری، ۳۱۵ هزار دانشآموز استان قم در یکهزار و ۴۵۶ واحد آموزشی و ۱۱ هزار و ۱۰۰ کلاس درس تحصیل میکنند.
در سال تحصیلی جاری، ۳۱۵ هزار دانشآموز استان قم در یکهزار و ۴۵۶ واحد آموزشی و ۱۱ هزار و ۱۰۰ کلاس درس تحصیل میکنند.
















