هوای کلانشهر مشهد آلوده شد

ایرنا/ مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد در دومین روز تابستان ۱۴۰۵ با افزایش حجم آلایندهها در شرایط «ناسالم» برای تنفس شهروندان قرار گرفت.
سعید محمودی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: اگرچه میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۹۰ نشانگر سالم بودن هواست اما در یک تا ۲ ساعت گذشته آلودگی ها روند صعودی داشته و شرایط با عدد ۱۰۹ گویای وضعیت هشدار برای افراد حساس است.
محمودی با بیان این که هم اکنون کیفیت هوای ۱۱ منطقه شهر در شرایط آلوده قرار دارد، اضافه کرد: کیفیت هوا در سایر ۱۲ ایستگاه سنجش مشهد در شرایط سالم است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شهروندان مشهدی باید با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری نقش موثری در تامین سلامت خود و دیگران ایفا کنند.
محمودی افزود: همچنین بیماران قلبی - تنفسی، کودکان، زنان باردار و افراد حساس در روزهای آلوده باید از تردد غیرضروری در سطح مشهد خودداری کنند.

















