توده ۳.۵ کیلوگرمی از شکم بیمار در بیمارستان نیکشهر با موفقیت خارج شد

ایرنا/ رئیس شبکه بهداشت و درمان نیکشهر گفت: تیم پزشکی بیمارستان ۲۲ بهمن این شهرستان با انجام یک عمل جراحی اورژانسی، موفق به خارجسازی تودهای به وزن حدود ۳.۵ کیلوگرم از شکم یک بیمار شد و این بیمار پس از طی روند درمان با حال عمومی مساعد از بیمارستان ترخیص شد.
سعید بلوچی اظهار کرد: بیمار با وضعیت عمومی ناپایدار، خونریزی داخل شکمی و افت شدید هموگلوبین به بیمارستان ۲۲ بهمن نیکشهر مراجعه کرد که پس از انجام بررسیهای تخصصی، بلافاصله تحت اقدامات درمانی و عمل جراحی اورژانسی قرار گرفت.
وی افزود: این عمل جراحی به سرپرستی دکتر مارال سرمد، متخصص جراحی عمومی و با همکاری تیم بیهوشی، اتاق عمل، پرستاری و سایر اعضای کادر درمان انجام شد و پزشکان موفق شدند ضمن کنترل خونریزی، تودهای حجیم به وزن حدود ۳.۵ کیلوگرم را از شکم بیمار خارج کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان نیکشهر ادامه داد: پس از پایان جراحی، بیمار در بخش مراقبتهای ویژه (ICU) تحت مراقبتهای تخصصی قرار گرفت و با روند درمانی مناسب، وضعیت عمومی وی به سرعت بهبود یافت و پس از دو روز بستری با حال عمومی خوب و شرایط پایدار از بیمارستان ترخیص شد.
وی این موفقیت را حاصل هماهنگی، دانش تخصصی و تلاش شبانهروزی پزشکان، کادر بیهوشی، پرستاران و کارکنان بیمارستان ۲۲ بهمن نیکشهر دانست و از تلاشهای آنان قدردانی کرد.
بلوچی گفت: انجام موفق این جراحی اورژانسی، بیانگر ارتقای توانمندی علمی و فنی کادر درمان و افزایش ظرفیت ارائه خدمات تخصصی در بیمارستان ۲۲ بهمن نیکشهر است و موجب میشود بسیاری از بیماران بدون نیاز به اعزام به مراکز درمانی خارج از شهرستان، خدمات مورد نیاز خود را در منطقه دریافت کنند.
















