طرح بزرگ همراه سرای بیمارستان الزهرا (س) اصفهان کلنگزنی شد

ایرنا/ عملیات اجرایی ساخت طرح بزرگ همراه سرای بیمارستان الزهرا (س) اصفهان، با هدف کاهش دغدغه اسکان و تکریم خانواده بیماران، در مراسمی با حضور مشاور وزیر بهداشت، استاندار اصفهان، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت بیمارستان، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از خیران حوزه سلامت آغاز شد.
یکی از بزرگترین دغدغههای خانواده بیماران ارجاعی به قطب درمانی مرکز کشور، با مشارکت درخشان خیران و همراهی مسئولان در آستانه حل شدن قرار گرفت.
آیین کلنگزنی طرح ساخت همراه سرای بیمارستان فوقتخصصی الزهرا (س) روز جمعه با حضور جمعی از مقامات عالیرتبه کشوری و استانی برگزار شد.
در این اقدام که با هدف ارتقای رفاه مراجعان و تکریم همراهان بیماران برگزار شد، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تمجید از فرهنگ دیرینه خیرخواهی در اصفهان گفت: بیمارستان الزهرا (س) به عنوان یک مرکز بزرگ درمانی، پذیرای بیماران زیادی از سراسر کشور است و ساخت این همراه سرا گام بزرگی در جهت اجرای سیاستهای عدالت در سلامت و کاهش رنجِ جانبی خانواده بیماران بر شمرده میشود.
محمدرضا رضایی از تشکیل مجمع خیران حامی ساخت همراهسراها در وزارت بهداشت و استانهای کشور خبر داد و بر ضرورت پیگیری جدی و تحقق کامل تعهدات خیران در حوزه سلامت، به ویژه در بخش تامین آمبولانس تاکید کرد.
وی اظهار داشت: ساخت همراهسراها یکی از واجبات اساسی در مجاورت محیطهای درمانی بزرگ است و در همین راستا، مجمع خیران حامی ساخت همراهسراها در وزارت بهداشت و به تبع آن در استانها در حال شکلگیری است تا این طرحها به صورت مشارکتی میان دولت و خیران پیش بروند؛ چرا که تجربه نشان داده هر جا دولت و خیران گامبهگام همراه شدهاند، طرحها به بهترین سرنوشت و نتیجه رسیده است.
وی با اشاره به هویت اصفهانی خود و تقدیر از پیشگامی خیران این استان در کشور، بر لزوم وفای به عهد در اجرای طرح های سلامت تاکید کرد و گفت: تعهدی که در جلسات خیران داده میشود، مسئولیتی اخلاقی و اجرایی ایجاد میکند و به سهم خود تعهد ساخت یک خانه بهداشت را بر عهده گرفتم که با جذب خیر، قرارداد آن منعقد و اجرایی شد.
وی ادامه داد: پذیرفتنی نیست که امروز بشنویم تعهدات مربوط به تامین آمبولانس که نقشی حیاتی در سلامت مردم دارد، هنوز معطل مانده است و به عنوان محور کار، آمادگی دارم تا با تمام ظرفیت، گرهِ تعهدات معوق حوزه آمبولانس را باز کنیم.
مشاور وزیر بهداشت، افزود: همراهان بیماران، قشر روحیهباخته و نیازمند حمایتی هستند که نباید دغدغهای جز بیماریِ عزیز خود داشته باشند و خوشبختانه در طرح همراهسرای بیمارستان حضرت زهرا (س) اصفهان، با همت خیران، پس از بررسیهای فراوان بهترین مکان انتخاب شده است تا دیگر شاهد حوادث ناگوار برای همراهان بیماران نباشیم.
رضایی در ادامه با اعلام آمادگی جهت بسیج ظرفیت اصفهانیهای مقیم پایتخت برای توسعه زیرساختهای بهداشتی و درمانی در اصفهان، خاطرنشان کرد: باید شاکر خداوند باشیم که چنین خیران بزرگواری در اصفهان آستین همت بالا زدهاند و ظرفیتهای اصفهانیهای ساکن تهران را پای کار خواهیم آورد تا در رقابت خیرخواهانه با سایر استانها، اصفهان همچنان در صدر امور عامالمنفعه و سلامت کشور بدرخشد و هیچ پروژهای نیمهتمام نماند.
این طرح که تماما با مشارکت مالی خیران سلامت و پشتیبانی ارگانهای دولتی و شهری احداث خواهد شد، شامل امکانات رفاهی کامل جهت اقامت موقت شبانهروزی همراهان بیمارانی است که از راههای دور به این مرکز درمانی مراجعه میکنند.
















