فارس/ جاده اميرآباد به جاجرم که علاوه بر مسير ارتباطي خراسان شمالي به رضوي محسوب ميشود، محل ارتباط تنها ايستگاه قطار خراسان شمالي بهحساب ميآيد، ازجمله پرحادثهترين مسيرهاي شهرستان جاجرم شناخته ميشود که عليرغم پيگيري مسئولان، پيمانکار اين پروژه اقدامات اصلاحي را آغاز نکرده است.
جاده اميرآباد جاجرم همچنان کانون حوادث است بهطوري در روزهاي اخير چندين حادثه واژگوني که يک مورد آن منجر به فوت شد را پيش رو گذاشت، درحاليکه در ديماه سال گذشته رئيس دادگستري جاجرم از آغاز روکش آسفالت اين محور خبر داده بود اما هنوز اتفاقي رخ نداده است.
بسياري از رانندگان خودروهايي که با اين مسير آشنا نيستند دچار واژگوني و خسارت ميشوند. پيچ خطرناک، عرض کم جاده و نداشتن روکش آسفالت از مواردي است که بهوفور در اين محور ديده ميشود. حالآنکه اين محور يکي از مسيرهاي ارتباطي پرتردد در جاجرم است اما سالهاست وضعيت آن تغييري نکرده و همچنان در انتظار بهسازي است.
با توجه به تردد بالا در اين محور، رانندگان بهخصوص رانندگان ناآشنا با اين مسير بايد حواسشان را جمع کنند تا تصادفي رخ ندهد. اين محور ۳۰ کيلومتري مسير ارتباطي به ايستگاه راهآهن جاجرم نيز محسوب ميشود که مشخصات و استانداردهاي جاده اصلي را ندارد و عرض کم، نبود شانه خاکي، آسفالت خراب و نبود پارکينگ از مشکلات اين جاده است.
با توجه به استفاده کاميونها از جاده جاجرم -اميرآباد براي انتقال کالا و همچنين انتقال بيماران اورژانسي به بيمارستانهاي مشهد و تردد بالاي خودروها اين محور از اهميت بالايي برخوردار است.
رحمتي يکي از شهروندان جاجرمي با گلايه از اينکه اين محور يک محور فرعي با مشکلاتي ازجمله پيچ خطرناک، عرض کم جاده و نداشتن روکش اسفالت است ميگويد: اين جاده يکي از مسيرهاي ارتباطي پرتردد و پل ارتباطي خراسان شمالي به خراسان رضوي است و هرروزه ممکن است خسارات جاني و مالي را به رانندگان اين مسير وارد کند.
وي ادامه ميدهد: بيشتر مسير همچنان بدون روکش آسفالت است و چند واژگوني نيز امسال در اين محور رخداده که منجر به فوت و خسارتهايي شده است.
"مقدم "ديگر شهروند جاجرمي هم معتقد است اگر مسئولان اين محور را اصلاح کنند ميتواند از بسياري از حوادث جادهاي پيشگيري شود ميگويد: اين محور همچنان در پيچ خم معضلات خود باقيمانده است و هرساله در اين مسير حوادث جادهاي جبرانناپذيري را شاهد هستيم.
موسوي يکي از شهروندان جاجرمي نيز ميگويد: محور اميرآباد به جاجرم يکي از محورهاي پرتردد است اما از استانداردهاي جادهاي محروم است و نقايصي ازجمله عرض کم و نداشتن روکش آسفالت است که هرلحظه ممکن است جان مسافران و رانندگاني که در اين مسير تردد ميکنند را به خطر بيندازد.
وي ميافزايد: مسير رفت آمد به ايستگاه قطار نيز از اين محور صورت ميگيرد.
صادقي يکي ديگر از شهروندان جاجرمي نيز ميگويد: اين محور چندين سال است که با اين وضعيت نامناسب است که هرلحظه ممکن است خودرويي با خودروي مقابل تصادف کند زيرا عرض اين جاده کم است و روکش آسفالت ندارد.
وي ميافزايد : از جمله مشکلات ديگر اين محور ميتوان به کافي نبودن علائم راهنمايي رانندگي نيز اشاره کرد اما با توجه به اينکه اين محور مسير ارتباطي به ايستگاه قطار نيز ميشود هرلحظه به علت نامناسب بودن اين محور جان همشهريهايمان درخطر است که اين امر نيازمند توجه مسئولين براي جذب اعتبار و اصلاح اين محور است.
در همين ارتباط رئيس اداره راهداري و حملونقل جادهاي شهرستان جاجرم ميگويد: محور اميرآباد به جاجرم ۳۰ کيلومتر است که ۴.۵ کيلومتر آن در سالهاي گذشته روکش آسفالت شده و در حال حاضر ۲۵ کيلومتر آن نيازمند روکش آسفالت و بهسازي است.
سعيد قره جالو ميافزايد: براي به سازي و روکش آسفالت اين محور قراردادي با سازمان همياري شهرداريهاي استان مبني بر آغاز روکش آسفالت اين محور از ابتداي ارديبهشتماه سال ۹۹ با مبلغ ۳.۵ ميليارد تومان منعقد شد که طبق پيگيريهاي انجامشده متأسفانه هنوز فعاليتي انجامنشده است.
وي در انتها ميگويد: اين محور يک محور فرعي و مشخصات يک جاده فرعي را دارد و از عمده مشکلات آن روکش آسفالت فرسوده و عرض کم است.
بازار