ايرنا/ مديرکل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان کرمان از نوسازي کاميون هاي فرسوده استان خبر داد.
سيدعلي حاجسيدعليخاني، مديرکل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان کرمان با اشاره به شرايط کاميونهاي وارداتي ابراز کرد: بنا به اعلام سازمان متبوع، کاميونهاي وارد شده نبايد بيش از سه سال از زمان ساخت آنها گذشته باشد و از نظر ايمني، کيفيت و آلايندگي هاي محيط زيست با استانداردهاي روز و اجباري که مورد تائيد مراجع ذي ربط بوده، انطباق داشته و داراي استاندارد e-mark نيز باشد.
وي اظهار کرد: کاميونهايي ميتوانند به کشور وارد شوند که ساخت کشورهاي اروپايي، ژاپن يا کره جنوبي بوده و در پنج سال گذشته مدلهاي آنها در کشور توليد و يا به کشور وارد شده باشند و کاميون هاي وارداتي جديد ساخت کشورهاي مذکور بايد از نظر ايمني، کيفيت و آلايندگي هاي محيط زيست در زمان ساخت مورد تائيد دستگاه هاي ذيربط باشد.
وي با اشاره به اين مطلب که اولويت با کاميون هاي داراي ظرفيت (مندرج در کارت مشخصات وسيله نقليه) ۱۸ تن و بالاتر است، افزود: کاميون هاي وارداتي، بايد شرايط زيست محيطي، استانداردها و شرايط لازم براي حمل و نقل بينالمللي و ورود به کشورهاي اروپايي را دارا باشند.
سيد عليخاني خاطرنشان کرد: واردات هر يک دستگاه کاميون وابسته به اسقاط حداقل يک دستگاه کاميون که از زمان ساخت آن بيش از ۲۵ سال گذشته باشد و ظرفيت آن نيز ميتواند حداکثر سه تن کمتر از ظرفيت کاميون وارداتي باشد که در اين مرحله، ظرفيت کاميون اسقاطي مندرج در کارت مشخصات وسيله نقليه حداقل ۱۵ تن است.
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان کرمان افزود: کاميون مورد اسقاط بايد فعال در بخش حمل و نقل عمومي و داراي معاينه فني معتبر در زمان اسقاط (برابر اسناد ثبتي در سامانههاي سازمان راهداري و حملونقل جادهاي) باشد به ازاي اسقاط کاميون، پس از تاييد سازمان راهداري و حمل و نقل جادهاي، سود بازرگاني کاميون وارداتي ۲۵ درصد توسط گمرک جمهوري اسلامي ايران کاهش مييابد.
وي تاکيد کرد: هرگونه اطلاعيه ديگري در خصوص واردات و نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي فاقد اعتبار بوده مگر آن که منحصراً در سايت سازمان راهداري و حملونقل جادهاي درج شده باشد.
بازار