برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

غلبه آتش بر ۹ روز بی‌برنامگی مدیریت بحران خوزستان در اطفای حریق کوه دلا

منبع
تسنيم
بروزرسانی
غلبه آتش بر ۹ روز بی‌برنامگی مدیریت بحران خوزستان در اطفای حریق کوه دلا

تسنيم/ آتش سوزي ارتفاعات کوه دلا در منطقه حفاظت شده شيمبار و انديکا پس از ۹ روز همچنان تداوم داشته و سبب نابودي بيش از ۲۰۰ هکتار از مراتع شده است.

مصطفي يوسفي، رئيس اداره حفاظت محيط زيست انديکا با اشاره به تداوم آتش سوري در ارتفاعات کوه دلا در منطقه حفاظت شده شيمبار و انديکا اظهار داشت: تاکنون بيش از 200 هکتار از مراتع و جنگل اين منطقه دچار خسارت شده است.
وي افزود: اين آتش سوزي در برخي نقاط کنترل شده اما در قسمت‌هايي از قله و نقاط سخت گذر همچنان ادامه دارد و کماکان جنگل ها و مراتع را طعمه خود مي‌کند.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست انديکا گفت: تلاش براي مهار اين آتش سوزي امروز نيز همچنان ادامه دارد اما اعزام نيرو به برخي نقاط کوه به دليل شيب زياد و دره هاي عميق امکان پذير نيست و اين امر عمليات مهار آتش‌ سوزي را با مشکل مواجه کرده است.
منطقه حفاظت شده شيمبار، کوهستاني و پوشيده از جنگل و مرتع است، اين منطقه حدود 54 هزار هکتار وسعت و آتش‌سوزي اين مناطق از 24 مردادماه  در منطقه صعب‌العبور قله دلا شروع شده است.
علت تداوم اين آتش‌سوزي وزش بادهاي شديد و پوشش مرتعي بالا است. تاکنون نيروهاي يگان حفاظت محيط زيست از شهرستان‌هاي اهواز، رامهرمز، ايذه، انديمشک و پارک‌هاي ملي دز و کرخه براي کمک نيروهاي محيط‌بان منطقه حفاظت شده شيمبار در انديکا حضور يافتند.گفتني است علاوه بر نيروهاي محيط زيست، نيروهاي منابع طبيعي شهرستان نيز در اين اطفاي حريق حضور دارند.
انجمن دوستداران طبيعت و محيط زيست خوزستان به دليل بي‌برنامگي ستاد بحران و سازمان حفاظت محيط زيست کشور در کنترل آتش‌سوزي ارتفاعات کوه دلا در منطقه حفاظت شده شيمبار و انديکا عليه مديران اعلام شکايت کرد.


همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان خوزستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر خوزستان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEK8vo4vXBkjfYhOqg
آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today