نماد آخرین خبر

تخت‌های بیمارستانی در چهارمحال و بختیاری ۲۶ درصد افزایش یافت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تخت‌های بیمارستانی در چهارمحال و بختیاری ۲۶ درصد افزایش یافت

ايرنا/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي، خدمات درماني و بهداشتي چهارمحال و بختياري از افزايش ۲۶ درصدي تخت‌هاي بيمارستاني اين استان خبر داد و گفت: تعداد تخت‌هاي استان از يک هزار و ۱۸۹ تخت در سال ۹۲ به يک هزار و ۴۹۷ تخت در پايان سال ۹۸ افزايش يافت.

مجيد شيراني، رئيس دانشگاه علوم پزشکي، خدمات درماني و بهداشتي چهارمحال و بختياري روز پنجشنبه به مناسبت هفته دولت با تشريح خدمات دولت تدبير و اميد اظهار داشت: بيش از ۳۰۰ تخت بيمارستاني در طول هفت سال گذشته در استان تامين شده است به طوري که هم‌اينک به ازاي هر يک هزار نفر ۱.۵ تخت بيمارستاني در استان فعال است که در مقايسه با ميانگين کشوري که ۱.۷ درصد است در وضعيت بهتري قرار داريم.
وي همچنين به افزايش تخت ICU در استان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲، تعداد تخت‌ مراقبت‌هاي ويژه در استان به ۳۰ تخت مي‌رسيد اما اين تعداد به ۵۵ تخت در پايان سال ۹۸ افزايش يافته و به ازاي هر تخت ICU اعتباري افزون بر يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان هزينه شده است.
شيراني با بيان اينکه هم‌اينک ۱۳۰ مرکز خدمات جامع شهري و روستايي و ۳۰۰ خانه بهداشت در اين استان فعال است، اظهار داشت: اين در حالي است که قبل از آغاز طرح تحول نظام سلامت ۲۹ مرکز خدمات جامع سلامت شهري و روستايي و ۲۲ باب خانه بهداشت در استان فعال بوده است.
رييس دانشگاه علوم پزشکي، خدمات درماني و بهداشتي چهارمحال و بختياري خاطر نشان کرد:با اجراي سياست‌هاي طرح تحول نظام سلامت در استان، هم اينک ۱۰۰ درصد جمعيت استان از خدمات بهداشتي و درماني برخوردار هستند و پرداخت هزينه‌هاي درمان از جيب بيماران به کمتر از ۶ درصد کاهش يافته است.

شيراني خاطر نشان کرد: با اجراي سياست‌هاي طرح تحول نظام سلامت در استان،هم‌اينک ۱۰۰ درصد جمعيت استان از خدمات بهداشتي و درماني برخوردار هستند و پرداخت هزينه‌هاي درمان از جيب بيماران به کمتر از ۶ درصد کاهش يافته است.
وي به طرح‌هاي هفته دولت امسال استان در حوزه بهداشت و درمان نيز اشاره کرد و گفت: سه طرح با اعتبار ۵۰ ميليارد ريال در قالب خانه بهداشت بادره شهرستان اردل، خانه بهداشت تومانک شهرستان بن و مرکز جامع خدمات سلامت بازفت شهرستان کوهرنگ با مجموع ۲ هزار مترمربع مساحت به بهره‌برداري رسيد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان چهارمحال و بختياري را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر چهارمحال و بختياري در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEPpS8kVmT0jtIi9HQ
آخرين خبر چهارمحال و بختياري در اينستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday