نماد آخرین خبر

اجتماع عزاداری حسینیه اعظم زنجان هشتم محرم امسال برگزار نمی‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اجتماع عزاداری حسینیه اعظم زنجان هشتم محرم امسال برگزار نمی‌شود

ايرنا/ رئيس کميته اطلاع رساني ستاد برگزاري مراسم سوگواري سيد و سالار شهيدان در استان زنجان گفت: امسال به دليل شرايط پيش آمده ناشي از شيوع کرونا، در روز هشتم محرم اجتماع عزاداري دسته حسينيه اعظم برگزار نمي‌شود.

فاطمه کرباسي، رئيس کميته اطلاع رساني ستاد برگزاري مراسم سوگواري سيد و سالار شهيدان در استان زنجان اظهار کرد: هر ساله در روز هشتم محرم و همزمان با شب تاسوعاي حسيني و در مقام احترام به اسطوره وفا و ادب حضرت ابوالفضل(ع)، دسته حسينيه زنجان جلوه ويژه اي به شور و شعور حسيني در زنجان مي‌داد ولي امسال مردم زنجان و تمام آزاديخواهان با توجه به شرايط ويژه کرونايي و ضرورت رعايت موارد بهداشتي با نصب پرچم هاي سياه به سردر منازل خود هر خانه را يک حسينيه و هر خانواده را به يک هيات تبديل کرده اند.
وي ادامه داد: مردم نجيب و مهمان‌نواز زنجان که امسال محروم از ميزباني شيفتگان حضرت اباعبدالله و برادر علمدارش شدند اميدوارند مردم کشور عزيز و محب اهل بيت(ع)، با اجرايي کردن هر خانه، يک حسينيه و هر خانواده يک هيات، محرمي بي‌نظير را در تاريخ ايران ثبت کنند.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان با بيان اين که امسال مردم ايران با تبعيت از فرمايش رهبر معظم انقلاب تمام دستورات بهداشتي را رعايت خواهند کرد، گفت: امسال روح حسينيه اعظم در ايران حاکم خواهد شد و تمام ايرانيان در يوم العباس يکپارچه و يک صدا با نواي يا عباس(ع) ايران را سراپا عاشق اهل بيت اعلام خواهند کرد و جلوه کمک هاي مومنانه را به جاي اجتماع عزاداري به نمايش مي گذارند. 
کرباسي در خصوص برآورد نذر مردم ايران، اظهار داشت: در روزهاي سخت کرونا و با هدف تسهيل اداي نذر عزاداران حسيني سراسر کشور طرح نيابتي اداي نذر قرباني درحال اجرا است و بنا به اعلام هيأت امناي حسينيه اعظم اين طرح پنجمين سال متوالي است که اجرا مي‌شود.
وي ادامه داد: حسب اعلام هيأت امناي حسينيه اعظم زنجان، عاشقان امام حسين(ع) درهرکجا که باشند مي‌توانند جهت انجام نذر نيابتي مبلغ مورد نظر خود را به شماره کارت نذورات فرهنگي حسينيه اعظم زنجان واريز کرده و براي هماهنگي بيشتر با شماره تلفن ۳۳۳۲۳۰۳۰ با پيش مشاره ۰۲۴ تماس بگيرند.
کرباسي افزود: شماره حساب طرح نيابتي اداي نذر قرباني ۳۱۲۳ – ۷۰۵۳ – ۹۹۷۸ – ۶۰۳۷ است و پس از پرداخت بايد فيش واريز به همراه مشخصات کامل نذردهنده، نشاني پستي، شماره تماس و نيت نذرکننده(ذبح يا فروش و هزينه در مسجد) به نشاني: زنجان، مسجد حسينيه اعظم ارسال شود و يا عکس قبض به شماره ۰۹۱۲۲۴۲۹۵۰۱ از طريق شبکه‌هاي اجتماعي ارسال شود.
رئيس کميته اطلاع رساني ستاد برگزاري مراسم سوگواري سيد و سالار شهيدان همچنين گفت: امسال دسته زينبيه اعظم زنجان نيز همچون دسته حسينيه با نواي يا حضرت زينب(س) در سراسر ايران طنين خواهد افکند و مردم ايران و عاشقان آن حضرت در در يازدهم محرم به جاي اجتماع عزاداري، جلوه اي از کمک هاي مومنانه را به نمايش خواهند گذاشت.

 
 
  
  

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان زنجان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر زنجان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEKRJMt23Y-gW3YJTQ
آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today