نماد آخرین خبر

محدودیت‌های روز عاشورا در ایلام اعلام شد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
محدودیت‌های روز عاشورا در ایلام اعلام شد

تسنيم/ رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان ايلام از محدوديت‌هاي روز عاشورا در ايلام خبر داد و گفت: اعمال اين محدوديت‌ها در راستاي عمل به توصيه‌هاي بهداشتي و حفظ سلامت عزادران است.

حجت الاسلام محمد فتاحي، رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان ايلام از ايجاد محدوديت‌هاي اعمالي در روز عاشوراي استان ايلام خبر داد و گفت: اعمال محدوديت‌ها به جهت حفظ سلامت عزادران حسيني خواهد بود.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان ايلام گفت: نبود برنامه تجمعي مراسم عاشوراي حسيني در ايلام، حذف راهپيمايي مرسوم در روز عاشورا به سمت بُقعا متبرک نيز از جمله اين محدوديت‌ها است.
فتاحي نحوه برگزاري مراسم روز عاشورا را به صورت محله‌اي بيان کرد و گفت: دسته‌جات فقط در محلات بدون دسته‌روي با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و فاصله‌گذاري اجتماعي و استفاده از ماسک توسط عزاداران به انجام مي‌رسد.
وي يادآورشد: به صورت نمادين يکي از هيئت‌هاي عزادراري در مصلي امام خميني(ره) نيز عزادراري را به انجام مي‌رسانند.
حجت‌الاسلام علي چراغي‌پور رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي نيز که در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار تسنيم در ايلام گفت: تغيير سبک عزاداري در استان ايلام متناسب با شيوه کرونايي و دستورالعمل‌هاي ابلاغي انجام و استقبال مردم از مراسم عزادراري نسبت به سال‌هاي گذشته بسيار پررونق‌تر است.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گفت: يکي از تغيير سبک‌ها، ايجاد حسينه‌هاي سيار در محلات و فضاهاي باز است.
وي در چگونگي اقدام اين سبک عزادراري خاطرنشان کرد: سبک جديد توانسته است فضاي عزاداري را در استان ايلام را پررونق کرده است و مراسم عزاي حسيني با شکوه و عظمت خاصي در حال انجام است.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي  گفت: تسخير فضاي مجازي توسط جوانان و احاد مردم و تبديل فضاي مجازي به حسينه‌هاي مجازي و پر محتوا، توليد محتواي فاخر و متناسب با اين ايام از ديگر اقدامات در اجراي مراسم حسيني و رونق آن در ايلام است.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان ايلام را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر ايلام در تلگرام :
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEJoYw5sb596nU7kpg
آخرين خبر ايلام در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/ilamkhabar_today