نماد آخرین خبر

خسارت میلیاردی سیلاب تابستانی به روستاهای بیرجند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
خسارت میلیاردی سیلاب تابستانی به روستاهای بیرجند

ايسنا/ فرماندار بيرجند اظهار کرد: طبق برآوردهاي اوليه بارش‌ها در هفته‌اي که گذشت حداقل يک هزار ميليارد ريال به روستاهاي بخش مرکزي بيرجند خسارت وارد کرده و بيش از ۴۰ روستاي بخش مرکزي شهرستان بيرجند بين ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت ديدند.

علي ناصري، فرماندار بيرجند امروز جمعه ۷ شهريور به خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي گفت: بارش باران تابستانه از روز يکشنبه هفته جاري در استان آغاز و در روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه به اوج رسيد.
وي افزود: بارندگي شديد در روزهاي گذشته برخي مناطق روستايي شهرستان بيرجند را تحت تأثير قرار داد و خساراتي به همراه داشته که دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط در حال رسيدگي به وضعيت سيل‌زدگان و رفع مشکلات هستند.
فرماندار بيرجند بيان کرد: بلافاصله پس از سيلاب تابستانه نيروهاي امدادي و عملياتي به نقاط آسيب‌ديده اعزام شدند.
ناصري ادامه داد: بيشتر راه‌ها تاکنون بازگشايي شده و برق بيشتر روستاها به جز دو روستا وصل شده و آب آشاميدني نيز با تانکر حمل مي‌شود.

وي تصريح کرد: طبق برآوردهاي اوليه اين بارش‌ها حداقل يک هزار ميليارد ريال به روستاهاي بخش مرکزي بيرجند خسارت وارد کرده و بيش از ۴۰ روستاي بخش مرکزي شهرستان بيرجند بين ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت ديدند.
فرماندار بيرجند اظهار کرد: در پي بارش‌ها بيش از ۹۵ رشته قنات خسارت ديده و مزارع و باغات کشاورزان بين ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخريب شده‌اند که کارشناسان جهادکشاورزي در حال برآورد خسارت‌هاي وارده به کشاورزان هستند.
ناصري با بيان اينکه کارشناسان بنياد مسکن نيز در حال برآورد خسارت به واحدهاي مسکوني هستند، يادآور شد: خسارت قابل توجهي به زيرساخت‌هاي ارتباطي و منازل روستاييان وارد شده است.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان خراسان جنوبي را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر خراسان جنوبي در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEKMM7H6Qgk9-pkB6w
آخرين خبر خراسان جنوبي در اينستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today