نماد آخرین خبر

نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در بقاع متبرکه استان مرکزی اقامه می‌شود

منبع
تسنيم
بروزرسانی
نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در بقاع متبرکه استان مرکزی اقامه می‌شود

تسنيم/ معاون فرهنگي اوقاف استان مرکزي گفت: نماز ظهر تاسوعا و عاشورا با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در فضاي باز بقاع متبرکه استان مرکزي اقامه مي‌شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا آسوده، معاون فرهنگي اوقاف استان مرکزي با اشاره به آخرين وضعيت بقاع متبرکه استان در برگزاري مراسم‌هاي عزاداري روز تاسوعا و عاشورا اظهار داشت: تقريبا در 21 امامزاده شاخص استان مراسم عزاداري تاسوعا و عاشورا برگزار مي‌شود همچنين ساير امامزاده‌هاي استان هم مراسم‌هاي عزاداري سرور و سالار شهيدان امام حسين(ع) با رعايت همه پروتکل‌هاي بهداشتي برگزار مي‌کنند.
وي افزود: امامزاده آمنه خاتون وعبدالله(ع) اراک و امامزاده محمد عابد(ع) نماز ظهر تاسوعا و عاشورا و مراسم عزاداري از ساعت 11 تا ظهر، امامزاده فاطمه صغري(س) آشتيان نماز ظهر تاسوعا و عاشورا و مراسم عزاداري از ساعت 22، امامزاده محمد(ع) تفرش نماز ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا و عزاداري قبل از نماز مغرب و عشا به همراه قرائت زيارت عاشورا برگزار مي‌شوند.
معاون فرهنگي و اجتماعي اوقاف و امور خيريه استان مرکزي ادامه داد: در شهرستان خمين امامزاده ابوطالب(ع) نماز ظهر تاسوعا و عاشورا و عزاداري پس از نماز مغرب و عشا و در امامزاده ريحان(ع) خمين و امامزاده حمزه(ع) دليجان نماز ظهر تاسوعا و عاشورا و عزاداري قبل از نماز مغرب و عشا و برگزار مي‌شود.
آسوده تصريح کرد: در امامزاده حمزه(ع) شهرستان دليجان نماز ظهر عاشورا و عزاداري قبل از نماز ظهر و در شهرستان نراق امامزاده سليمان(ع) نماز ظهر عاشورا و عزاداري قبل از نماز ظهر و پس از نماز مغرب و عشا وامامزاده حوريه و کاظمه(ع) روستاي سينقان نماز ظهر عاشورا و عزاداري از ساعت 10 صبح برگزار مي‌شود.
وي بيان کرد: در شهرستان شازند نماز ظهر تاسوعا و عاشورا و عزاداري قبل از نماز ظهر در امامزاده آستانه علوي در فضاي باز و در شهرستان محلات امامزاده عبدالله(ع) نماز ظهر تاسوعا و عاشورا و مراسم عزاداري پس از نماز مغرب و عشا و در امامزاده يحيي(ع) نماز ظهر عاشورا و عزاداري پس از نماز مغرب و عشا برگزار مي‌شود.
معاون فرهنگي و اجتماعي اوقاف و امور خيريه استان مرکزي عنوان کرد: در امامزاده محمود(ع) جرديجان نماز ظهر عاشورا و عزاداري پس از نماز ظهر و عصر و در امامزاده سيد منصور(ع) شهرستان زرنديه نماز ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا و عزاداري از ساعت 9 و 30 دقيقه و در امامزاده سيد اسحاق(ع) ساوه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا و عزادري پس از نماز مغرب و عشا و حرکت کاروان غم در سطح شهر انجام مي‌شود.
آسوده ادامه داد: در امامزاده يل آباد نماز ظهر تاسوعا و امامزاده سيد هارون(ع) شب عاشورا عزاداري  ساعت 21به همراه پخش زنده از شبکه آفتاب و فراهان امامزاده احمد(ع) نماز ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا و عزاداري ساعت 16 تا نماز مغرب و عشا برگزار مي‌شوند.
وي افزود: در امامزاده ذوالفقار(ع) خنجين نماز ظهر تاسوعا و عاشورا و عزاداري از ساعت 16 تا نماز مغرب و عشا و امامزاده بي بي زينب خاتون(س) روستاي آهنگران نماز ظهر تاسوعا و عاشورا و شام غريبان و در خنداب امامزاده ابوالحسن(ع) و آمنه خاتون(س)  نماز ظهر عاشورا و عزاداري از ساعت 9 صبح برگزار مي‌شود.
معاون فرهنگي و اجتماعي اوقاف و امور خيريه استان مرکزي با اشاره به برنامه‌هاي فرهنگي اوقاف در ايام محرم گفت:  13مبلغ بقاع متبرکه استان در فضاي مجازي در ايام ماه محرم فعاليت مي‌کنند همچنين بسته‌هاي معيشتي در قالب برنامه شميم حسيني در استان به تعداد 10 هزار بسته بين جامعه هدف، نيازمندان و محرومان توزيع مي‌شود.
آسوده افزود: در زمينه توزيع بسته‌هاي معيشتي بعضي از آنها در قالب غذاي گرم و تعدادي در قالب سبد معيشتي از محل موقوفات مرتبط روضه خواني، تعزيه داري، کمک خيران و هيئات مذهبي شهرستان‌ها در راستاي اجراي امينانه نيات واقفين است.
وي عنوان کرد: اميدواريم به برکت عزاداري‌ها بيماري کرونا از جامعه ريشه کن شود.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان مرکزي را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر استان مرکزي در تلگرام :
http://t.me/joinchat/AAAAAEIBAERz9lL-KoaHAg
آخرين خبر استان مرکزي در اينستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today