نماد آخرین خبر

کام تلخ گوجه‌ کاران آذربایجان‌غربی

منبع
بروزرسانی
کام تلخ گوجه‌ کاران آذربایجان‌غربی

باريش/ گوجه کاران آذربايجان‌غربي چند سالي است که در زمان فروش محصول خود با نبود بازار مناسب روبه رو مي‌شود و اين مشکل امسال نيز براي گوجه کاران استان تکرار شده است.

صنعت کشاورزي در آذربايجان‌غربي سال‌هاست که مورد کم لطفي قرار گرفته و بسياري از کشاورزان در هنگام فروش محصولات کشاورزي خود با نبود بازار فروش مواجه مي‌شوند.
اغلب جمعيت روستانشين آذربايجان‌غربي به کار پرورش و توليد محصولات کشاورزي مشغول هستند و از اين طريق امرارمعاش مي‌کنند.
کاشت محصول گوجه فرنگي يکي از توليدات اصيل در استان است و به عنوان يک ظرفيت مناسب اقتصادي به شمار مي‌رود؛ اما متاسفانه به علت کمبود سرمايه در گردش در بخش صنايع تبديلي و نيز از دست دادن بازار برخي از کشورهاي هدف در صادرات با مشکلاتي در زمينه فروش رو به رو شده و اين عامل سبب زيان به گوجه فرنگي کاران را در پي دارد.
چندي پيش سيد سلمان ذاکر، نماينده مردم اروميه در نشستي که با حضور تعدادي از مسئولان بخش کشاورزي برگزار شد بر خريد تضميني محصولات کشاورزي با قيمت مصوب تاکيد و اظهار کرد: قيمت گذاري بر روي محصولات بايد با احتساب هزينه‌هاي کاشت، داشت و برداشت صورت پذيرد.
وي همچنين در ادامه حمايت از کارخانجات صنايع تبديلي براي تبديل و صادرات محصولات کشاورزي را ضروري دانسته و خواستار تقويت پشتيباني سازمان صمت استان از اين توليد کنندگان شد.
ذاکر همچنين بسترسازي مناسب در کشورهاي مقصد را براي اجراي تعهدات ارزي صادرکنندگان محصولات کشاورزي مهم دانست و گفت: حمايت از صادرکنندگان محصولات کشاورزي حمايت از کشاورزي است و با توقيف کارت بازرگاني صادرکنندگان محصولات کشاورزي آذربايجان‌غربي، کشاورزي استان را توقيف مي‌شود.
نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي در پايان از مسئولين مربوطه خواستار حمايت جدي از کشاورزان، کارخانجات صنايع تبديلي و صادرکنندگان محصولات کشاورزي شده و کوتاهي دستگاه‌هاي اجرايي در اين امر را غير قابل چشم پوشي دانست.
صنعت کشاورزي از مهم‌ترين بخش‌هاي اقتصادي در آذربايجان‌غربي محسوب مي‌شود و نياز است دستگاه‌هاي متولي اهتمام ويژه در اين بخش داشته باشند تا توليدکنندگان محصولات کشاورزي در هنگام به ثمر نشستن محصول توليدي و ارائه آن به بازار فروش با مشکل بازار فروش نامناسب همراه نشوند. 

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان آذربايجان غربي را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر آذربايجان غربي در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAELz0XoXS28pvvtZPA
آخرين خبر آذربايجان غربي در اينستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today