نماد آخرین خبر

تغییر رفتار گاندوها؛ مردم مراقب باشند

منبع
برترين ها
بروزرسانی
تغییر رفتار گاندوها؛ مردم مراقب باشند

برترين ها/ مديرکل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان گفت: گاندو محور آموزش هاي جوامع محلي در جنوب استان است که در قالب برنامه هاي گسترده و جامع توسط محيط بانان و کارشناسان محيط زيست برگزار مي شود.

وحيدپورمردان، مديرکل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان گفت: گاندو محور آموزش هاي جوامع محلي در جنوب استان است که در قالب برنامه هاي گسترده و جامع توسط محيط بانان و کارشناسان محيط زيست برگزار مي شود.
وي ادامه داد: با توجه به وقوع چندين اتفاق ناگوار براي کودکان روستاهاي ميزبان تمساح پوزه کوتاه ايراني يا همان «گاندو» که با وجود آموزش‌هاي ارائه شده به مردم منطقه رخ داد، محيط زيست استان در قالب يک برنامه گسترده و جامع با اعزام تيم‌هاي محيط‌باني و کارشناسي در مناطق مختلف نزديک به زيستگاه‌هاي گاندو شروع به آموزش جوامع محلي کرده و تيم‌هاي کارشناسي و محيط‌باني اين اداره‌کل به صورت چهره به چهره و با تشکيل جمع‌هاي کوچک در محله‌ها و کنار آبگيرها و رودخانه و هر جايي که بوميان حضور دارند آموزش‌هاي لازم را به آنها ارائه مي‌دهند.
مديرکل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان ادامه داد: در شرايط فعلي تغيير رفتارهاي گاندو بر اثر بارش‌هاي انجام شده و آبگيري تعداد زيادي از آبگيرها و برکه‌هاي منطقه بلوچستان براي توسعه قلمرو زيستي، پيدا کردن غذا و حفاظت از تخم‌ها و نوزادان گاندوها از عمده‌ترين دلايل رفتارهاي پرخطر و تهاجمي اين گونه است.
وي اضافه کرد: در اين راستا اداره‌کل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان برنامه‌هاي متنوع آموزشي، اطلاع‌رساني، استفاده از ظرفيت‌هاي همياران بومي، ديدار با ريش‌سفيدان، امامان جمعه و جماعت، توزيع اقلام آموزشي و نصب تابلوهاي هشدار دهنده و را در کنار برنامه‌هاي آموزشي چهره به چهره را در دست انجام دارد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان سيستان و بلوچستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر سيستان و بلوچستان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEKZUcFIniUcdLn0Lw
آخرين خبر سيستان و بلوچستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zahedan_today