نماد آخرین خبر

موج نارضایتی‌ مردم از عوارض نامتعارف در مسیر ارومیه به تبریز

منبع
بروزرسانی
موج نارضایتی‌ مردم از عوارض نامتعارف در مسیر ارومیه به تبریز

باريش/ اعمال عوارض نامتعارف در مسير اروميه به تبريز سبب نارضايتي مردم شده و انتظار مي‌رود مسئولان امر اهتمام ويژه‌اي به اين موضوع داشته باشند.

مدتي است که دريافت عوارض نامتعارف در مسير اروميه به تبريز سبب اعتراض رانندگان شده و با وجود نارضايتي مردم گويا متوليان اين امر هنوز در خواب غفلت به سر مي‌برند و هيچ عکس‌العملي براي حل اين مشکل و رفع نارضايتي مردم انجام نداده‌اند.
براساس قانون ثبت شده کشوري در خصوص دريافت عوارض بزرگراها و آزادراه‌ها، عوامل مختلفي دخيل است که يکي از آنان بستگي به کيفيت خدمات ارائه شده در جاده‌ها دارد با وجود اين قانون و طبق گلايه و نارضايتي مردم مسير اروميه به تبريز از کيفيت خوبي برخوردار نيست و دريافت عوارض گران با وجود نبود کيفيت جاده بسيار ناعادلانه است.
از اين رو مهم‌ترين موضوع نارضايتي مردم، رقم بالاي عوارض و شرايط نامساعد آسفالت مسير است که سبب بروز مشکلات براي خودروها و ايجاد تصادفات شده است.
صادق عباس‌زاد، رييس اداره هماهنگي حمل‌ونقل راه‌وشهرسازي آذربايجان‌غربي در مورد عوارض آزادراه اروميه به تبريز، گفت: اين پروژه به طول ۸۹ کيلومتر منتهي به بزرگراه آذرشهر در حال احداث است که قطعات يک و دو به طول ۴۰ کيلومتر در آذربايجان‌غربي و قطعات سه و چهار به طول ۴۹ تا ۵۰ کيلومتر در آذربايجان‌شرقي قرار دارند و پل ميان‌گذر که سازه خاص در سطح خاورميانه است جداي از اين پروژه قرار گرفته است.
وي افزود: در اين مسير دو نوع عوارض دريافت مي‌شود که بخشي براي ميان‌گذر و بخشي براي آزادراه و اين آزادراه با مشارکت بخش خصوصي- عمومي و دولت در حال ساخت است که براي تسريع در بازگشت سرمايه و سود آن توسط مجري و سرمايه‌گذار و تحويل آن به دولت، عوارض آن از خودروهاي عبوري دريافت مي‌شود.
وي اضافه کرد: هم‌اکنون، قطعات يک و دو پيشرفت ۹۵ درصدي دارد و قطعه چهار به صورت کامل به بهره‌برداري رسيده ولي قطعه سه به دليل وجود تونل پيشرفت اندک و حدود ۱۰ درصد دارد.
وي درخصوص عوارض دريافتي اظهارکرد: بايد عوارض دريافتي به مردم اطلاع‌رساني شود که اولين عوارض براي پل ميان‌گذر و عوارض بعدي در آذربايجان‌شرقي و در قطعه چهار که مسافتي حدود ۳۱.۵ کيلومتر دارد توسط شرکت سرمايه‌گذار با هماهنگي شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور با رقم ۶۵۰۰ تومان دريافت مي‌شود، باوجود اين موضوع موافق هستيم که عوارض بايد بعد اتمام کامل پروژه دريافت شود.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان آذربايجان غربي را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر آذربايجان غربي در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAELz0XoXS28pvvtZPA
آخرين خبر آذربايجان غربي در اينستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today