نماد آخرین خبر

ورود واکسن آنفلوآنزا به فارس؛ اولویت با کادر سلامت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ورود واکسن آنفلوآنزا به فارس؛ اولویت با کادر سلامت

ايسنا/ معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي شيراز با اشاره به ورود حجم اندکي، واکسن آنفلوآنزا به استان فارس خبر داد و گفت: منتظر هستيم تا تعداد واکسن‌هاي پيش بيني شده وارد شود و بتوانيم تعداد قابل قبولي را در دسترس شهروندان قرار دهيم.

محمدرضا حيدري، معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي شيراز بيان کرد: تعداد واکسن آنفلوآنزا به ميزان محدود وارد فارس شده و هنوز قيمت شرکت وارد کننده به تاييد وزارتخانه نرسيده است و منتظر قيمت نهايي هستيم. 
او با تاکيد براينکه در خصوص واکسن آنفلوآنزا، هيچ جاي نگراني نيست، ادامه داد: بخشي از واکسن‌ها براي توزيع بين گروه هدف در نظر گرفته شده و بخشي نيز براي عرضه عمومي در اختيار داروخانه‌ها قرار خواهد گرفت.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي شيراز تاکيد کرد: واکسن قطعا بين گروه‌هاي هدف توزيع خواهد شد. البته تلاش مي‌کنيم تا واکسن در اختيار کُل داروخانه‌ها قرار گيرد و براساس کارت ملي افراد توزيع شود.
حيدري با اشاره به اينکه تا هفته دوم مهرماه مي‌توان واکسن آنفلوآنزا را تزريق کرد و تا آن زمان ورود تعداد واکسن مورد نياز تعيين تکليف خواهد شد، عنوان کرد: به محض اعلام قيمت نهايي، توزيع آغاز خواهد شد و احتمال داده مي‌شود از اواخر هفته آينده اين مهم انجام شود.

او همچنين در پاسخ به اين پرسش که چرا برخي داروخانه‌ها بابت نگهداري واکسن، از بعضي افراد وديعه و پول دريافت مي‌کنند؟ گفت: اکيدا به داروخانه‌ها توصيه مي‌کنيم که چنين تعهدي براي خود ايجاد نکنند چون براساس پروتکل وزارت بهداشت و گروه‌هاي هدف مشخص شده، واکسن توزيع مي‌شود.
حيدري ادامه داد: سال‌هاي گذشته از وسايل حفاظت فردي مانند ماسک و ضدعفوني دست استفاده نمي‌شد اما با شيوع کرونا پيش بيني مي‌شود که چون اکثر مردم از ماسک استفاده مي‌کنند و دست‌هاي خود را مرتب شست و شو مي‌دهند با شيوع پايين آنفولانزا مواجه شويم، لذا مردم دغدغه واکسن نداشته باشند.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي شيراز خاطرنشان کرد: توزيع واکسن با کارت ملي پيش‌بيني شده اما هنوز دستورالعمل وزارت بهداشت در اين باره ابلاغ نشده است.
حيدري با اشاره به جامعه آماري توزيع واکسن، بيان کرد: اولويت اول تزريق با کادر بهداشت و درمان، سپس بيماران پيوندي، کساني که داراي نقص سيستم ايمني هستند، افرادي که شيمي درماني مي‌شوند، افرادي که دارايبيماري‌هاي تنفسي هستند و پس از اين گروه‌ها، توزيع واکسن بين سالمندان پيش‌بيني شده است.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان فارس را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر فارس در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEAbLp_SERJkiw4dkw
آخرين خبر فارس در اينستاگرام :
https://instagram.com/fars.online