نماد آخرین خبر

تعطیلی ۴۵ درصد از هتل‌ها در فارس

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
تعطیلی ۴۵ درصد از هتل‌ها در فارس

باشگاه خبرنگاران/ رئيس جامعه هتلداران فارس گفت: از اسفند پارسال تاکنون ۴۵ درصد از هتل‌هاي فارس تعطيل و سطح اشغال فعلي هتل‌هاي فعال در اين استان ۵ تا ١٠ درصد است.

حسن سيادتان، رئيس جامعه هتلداران فارس از تعطيلي ۴۵ درصد از هتل‌هاي اين استان از اسفند پارسال تاکنون خبر داد و سطح اشغال فعلي هتل‌هاي فعال فارس را ۵ تا ١٠ درصد اعلام کرد.
حسن سيادتان افزود: از اسفندماه سال گذشته و در پي شيوع بيماري کرونا هتل‌ها جزو اولين مشاغلي بود که فعاليت آن‌ها متوقف شد و تا امروز هم همچنان رونقي در اين بخش ايجاد نشده و همچنان حدود ۴۵ درصد از هتل‌ها و ظرفيت اقامتي فارس تعطيل است.
او ادامه داد: از مجموع هتل‌هايي که باز است هم تنها تعداد کمي قادر به ادامه فعاليت در شرايط استقبال کم مسافران هستند.
رئيس جامعه هتلداران فارس بيان کرد: معمولا از مهرماه هر سال برنامه پذيرش تور‌هاي خارجي آغاز مي‌شد، اما امسال با فراگيري بيماري کرونا اين امکان ميسر نبوده و معلوم نيست در آينده چه وضعيتي براي هتلداران ايجاد شود.
سيادتان با بيان اينکه تاکنون تعديل نيرو در هتل‌هاي استان نداشته‌ايم، گفت: نيرو‌هاي موجود در هتل‌ها نيرو‌هاي تخصصي هستند و اگر تعديل شوند ممکن است پسا کرونا ديگر سر کار نيايند، اما در عين حال دور از انتظار نيست که در آينده تعديل نيروي زيادي داشته باشيم.
او همچنين به استقبال نکردن هتلداران فارس از تسهيلات کرونايي اشاره و بيان کرد: اين تسهيلات در قالب سود ١٢ درصد و به ازاي هر يک پرسنل ١٦ ميليون تومان پيش بيني شده بود و، چون بانک‌ها ضمانت‌هاي سنگين مي‌خواستند، کسي استقبالي نکرد.
رئيس جامعه هتلداران فارس از لزوم برنامه ريزي مدون، قوي و جامع براي پساکرونا و ايجاد زيرساخت‌هاي مورد نياز آن تاکيد و تصريح کرد: پس از پايان دوران کرونايي، استقبال براي سفر در تمام دنيا زياد مي‌شود، لذا از هم‌اينک براي هتلينگ‌ها بايد برنامه ريزي خوبي کرد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان فارس را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر فارس در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEAbLp_SERJkiw4dkw
آخرين خبر فارس در اينستاگرام :
https://instagram.com/fars.online