نماد آخرین خبر

۳۴۵ نفر در تصادفات رانندگی آذربایجان‌شرقی کشته شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۳۴۵ نفر در تصادفات رانندگی آذربایجان‌شرقی کشته شدند

ايرنا/ مديرکل پزشکي قانوني آذربايجان شرقي گفت: در پنج ماه گذشته امسال ۳۴۵ نفر به علت حوادث ناشي از تصادفات رانندگي در استان جان خود را از دست دادند.

علي صفايي فرد، مديرکل پزشکي قانوني آذربايجان شرقي با بيان اينکه از اين تعداد ۲۹۶ نفر مرد و ۴۹ نفر زن بودند، ابراز کرد: اين آمار در مقايسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته ها ۴۰۲ نفر بود حدود ۱۴ درصد کاهش داشته است.
وي ادامه داد: بيشترين تلفات حوادث رانندگي در اين مدت به ترتيب با ۲۳۳ فوتي در جاده هاي برون شهري و روستايي، ۷۹ نفر در مسيرهاي درون شهري، ۱۴ نفر در جاده هاي خارج از استان و نامعلوم و ساير راه ها گزارش شده است.
صفايي فرد گفت: ۱۲ نفر از اين تعداد نيز خارج از حريم جاده(موارد غيرترافيکي) و هفت نفر نيز با فاصله بيش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت کرده است.
وي اظهار کرد: در مرداد ماه امسال نيز ۷۴ نفر بر اثر حوادث رانندگي در استان جان خود را از دست دادند که اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.
مديرکل پزشکي قانوني آذربايجان شرقي همچنين با اعلام اينکه در پنج ماه گذشته تعداد مصدومان حوادث رانندگي مراجعه کننده به ادارات پزشکي قانوني استان ۶ هزار و ۳۵۹ نفر بود، افزود: از اين تعداد ۴ هزار و ۸۲۹ نفر مرد و يک هزار و ۵۳۰ نفر زن بودند.
صفايي فرد اضافه کرد: اين آمار در مقايسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومان حوادث ترافيکي ۸ هزار و ۲۹ نفر گزارش شده بود حدود ۲۱ درصد کاهش يافته است.
وي افزود: در مرداد امسال نيز يک هزار و ۵۴۲ نفر در اثر حوادث رانندگي مصدوم و به ادارات پزشکي قانوني مراجعه کردند که در مقايسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که يک هزار و ۷۸۸ نفر بوده حدود ۱۴ درصد کاهش نشان مي دهد.
وي ادامه داد: تعداد کل تلفات ناشي از تصادفات رانندگي در سال گذشته در استان ۸۸۲ نفر بود که از اين تعداد ۱۷۷ نفر زن و ۷۰۵ نفر مرد بوده است.
مديرکل پزشکي قانوني آذربايجان شرقي گفت: مصدومان اين حوادث نيز در سال ۹۸ بالغ بر ۱۷ هزار و ۱۲۶ نفر گزارش شده است که ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از آنان زن و ۱۲ هزار و ۳۲۶ نفر مرد بودند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان آذربايجان شرقي را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر آذربايجان شرقي در تلگرام :
t.me/joinchat/AAAAAEKyqyHIYXfblD-xfQ

آخرين خبر آذربايجان شرقي در اينستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today