نماد آخرین خبر

کاهش سن مبتلایان به کرونا؛ ۳۲۸ بیمار در استان بستری هستند

منبع
بروزرسانی
کاهش سن مبتلایان به کرونا؛ ۳۲۸ بیمار در استان بستری هستند

شاخص/ سرپرست دانشگاه علوم پزشکي قزوين گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ بيمار جديد مبتلا به کوويد۱۹ در بيمارستان‌هاي استان بستري شده و مجموع بيماران بستري به ۳۲۸ بيمار رسيده است.

دکتر پيمان نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکي قزوين با اشاره به صعودي بودن آمار ابتلا به کرونا در استان اظهار کرد: متاسفانه ظرفيت اول بيماران بستري در سطح استان پر شده و شايد شاهد باز شدن مراکز بيشتر براي خدمات رساني به بيماران کرونايي و از سوي ديگر مجبور به کاهش ارائه خدمات به بيماران ديگر باشيم؛ چراکه بايد مجدد تخت‌ها را افزايش دهيم.
وي افزود: بررسي‌هاي علمي انجام شده از سوي دانشگاه علوم پزشکي نشان مي‌دهد که بيشترين علل افزايش بيماري کرونا در استان مسافرت‌هاي چند روز گذشته بود که اکنون آثار آن را مي‌بينيم و قطعاً در هفته آينده نيز بيشتر خواهد شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکي استان قزوين تصريح کرد: نکته قابل تامل در مورد افزايش آمار ابتلا به کوويد۱۹ در بين بانوان خانه‌دار است به طوريکه در سطح استان از ابتداي شيوع بيماري تاکنون شيب درصد افزايش بيماران با تست مثبت و هم افراد بستري، به سمت بانوان بوده است.
مسافرت، عامل اصلي شيوع کرونا در قزوين
وي عنوان کرد: بر اساس آمارها خانم‌هاي خانه‌دار جزو درصدهاي بالاي موارد مبتلاي مثبت کرونا هستند که نشان مي‌دهد خانم‌هاي خانه‌دار که در اجتماع و در مراکز شلوغ رفت و آمد دارند در معرض خطر بيشتر ابتلا به بيماري هستند.
نامدار بيان کرد: همچنين شاهد کاهش سن ابتلا به بيماري در استان هستيم و هم اکنون افراد زير ۶۰ سال بيشتري دچار اين بيماري شدند؛ ضمن اينکه به نظر مي‌رسد انتقال بيماري تشديد و نوع بيماري‌زايي افزايش يافته است.
وي با اشاره به آمار مبتلايان به کرونا در استان قزوين گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ بيمار جديد مبتلا به کوويد۱۹ در بيمارستان‌هاي استان بستري شده و مجموع بيماران بستري به ۳۲۸ بيمار رسيده است.
اين مقام مسئول در پايان بيان کرد: هم اکنون ۶۴ بيمار کرونايي در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري هستند و متاسفانه در شبانه‌روز گذشته سه بيمار با علائم قطعي کوويد۱۹ در سطح استان جان خود را از دست دادند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان قزوين را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر قزوين در تلگرام :
http://t.me/joinchat/AAAAAERfLUt3xd_hCjJ9bw
آخرين خبر قزوين در اينستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today