نماد آخرین خبر

پیشگیری از کرونا بهترین واکسن برای آنفولانزای فصلی است

منبع
بروزرسانی
پیشگیری از کرونا بهترین واکسن برای آنفولانزای فصلی است

يزد فردا/ معاون فني مرکز بهداشت استان يزد گفت: بهترين، موثرترين و کم هزينه ترين واکسن جهت پيشگيري از انفولانزا، پوشيدن ماسک و رعايت فاصله گذاري اجتماعي است.

دکتر مسعود شريفي، معاون فني مرکز بهداشت استان يزد با اشاره به ضرورت رعايت پروتکل‌هاي به منظور جلوگيري از شيوع کرونا و بيماري آنفولانزا، اظهار کرد: با توجه به نزديک شدن به فصل پاييز و شيوع ويروس آنفولانزا مادران باردار، کودکان شش ماهه تا ۶ سال، افراد بالاي ۶۵ سال و مبتلايان به بيماري‌هاي زمينه‌اي مانند ديابت، بيماري قلبي، بيماري‌هاي کليوي و کبدي، بيماران مبتلا به بيماري مزمن تنفسي، افراد مبتلا به نقص سيستم ايمني و افراد مبتلا به سرطان و ارائه کنندگان خدمات سلامت در اولويت تزريق واکسن آنفولانزا هستند.
وي افزود: بهترين، موثرترين و کم هزينه‌ترين واکسن جهت پيشگيري از انفولانزا، پوشيدن ماسک، رعايت فاصله گذاري اجتماعي و شست و شوي دست‌ها است.
معاون فني مرکز بهداشت استان يزد گفت: علائم اوليه کليه بيماري‌هاي تنفسي از جمله آنفولانزا و کرونا يکسان است اما شدت علائم در هر کدام متغير است.
دکتر شريفي تصريح کرد: در حال حاضر دستورالعمل و بخشنامه اي از طرف وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکي مبني بر نحوه توزيع و قيمت اين واکسن ابلاغ نشده است و همشهريان فريب سودجويان را نخورند.
اين مسئول تاکيد کرد: با توجه به استفاده افراد جامعه از ماسک و رعايت فاصله گذاري اجتماعي به نظر مي‌رسد شدت فراگيري انفولانزا امسال نسبت به سال گذشته کمتر باشد.
وي در پايان خاطرنشان کرد: واکسن آنفولانزا هيچ گونه پيشگيري براي بيماري کرونا ندارد و به جز افراد در معرض خطر، نياز به تزريق عموم افراد جامعه نيست.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان يزد را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر يزد در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEGzGLxClrDga39YQQ
آخرين خبر يزد در اينستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today