نماد آخرین خبر

۱۹۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان گلستان کشف شد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
۱۹۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان گلستان کشف شد

تسنيم/ دبير ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۱۹۰ ميليارد ريال کالاي قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

ابراهيم دشتيان دبير ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان عصر امروز در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اين شهرستان اظهار داشت: اين ميزان کشفيات در مقايسه با زمان مشابه سال گذشته حدود 60 درصد افزايش دارد.
دشتيان اعلام کرد: عمده اين کالاها شامل لوازم خانگي، اقلام خوراکي، لوازم بهداشتي و آرايشي، چوب، سوخت، مکمل‌هاي دارويي و غيره بوده است.
وي گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان درخواست ايجاد پايگاه‌هاي ايست و بازرسي در غرب استان را با هدف مبارزه با قاچاق کالا و ايجاد محدوديت فعاليت قاچاقچيان دارد که اميدواريم زودتر اين اتفاق رخ دهد.
دشتيان اظهار داشت: در استان حدود سه ميليون و 100 هزار دام سبک و سنگين وجود دارد که براي جلوگيري از قاچاق دام طرح پلاک‌کوبي دام انجام گرفته است و تأثير زيادي در جلوگيري از خروج دام از استان و قاچاق آن داشته است.
وي افزود: در همين راستا حدود 40 درصد دام‌هاي استان پلاک‌کوبي شده و اين کار همچنان ادامه دارد.
دشتيان به قاچاق چوب هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته 452 پرونده قاچاق چوب تشکيل شد و امسال نيز در 5 ماه 266 پرونده براي قاچاق چوب شکل گرفته است.
محمد ابراهيمي فرماندار کلاله نيز در اين جلسه اظهار داشت: با توجه به قطب کشاورزي بودن کلاله موضوع سوخت کشاورزان را بايد هوشمندانه ساماندهي کنيم تا کشاورزان هنگام جابه جايي سوخت و کود و غيره دچار مشکل نشوند.
وي همچنين از تشکيل 10 پرونده قاچاق کالا در شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس اعلام تعزيرات حکومتي احکام 7 پرونده قاچاق صادر و 3 پرونده ديگر نيز در حال برررسي است.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان گلستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر گلستان در تلگرام :
t.me/joinchat/AAAAAERANZ25YggdlHRFUg

آخرين خبر گلستان در اينستاگرام :
Instagram.com/golestan_today