نماد آخرین خبر

یک کارشناس مذهبی: آتش زدن منازل و اشیاء توسط جن خرافات است

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
یک کارشناس مذهبی: آتش زدن منازل و اشیاء توسط جن خرافات است

باشگاه خبرنگاران/ يک کارشناس مسائل مذهبي گفت: جن يک مخلوق و وجودش حقيقي است؛ اما اينکه جن باعث آتش سوزي شود و يا برخورد فيزيکي با انسان داشته باشد، خرافات است و مورد پذيرش نيست.

در روزهاي اخير موضوع آتش گرفتن منازل در دو روستاي "سرزه" و "مارزه" بخش بم پشت شهرستان سراوان در سيستان و بلوچستان به صورت خود به خود، به نقل محافل اين منطقه تبديل شده است.
در حالي که هنوز علت آتش سوزي منازل مسکوني در اين منطقه به صورت کارشناسي شده مشخص نشده است؛ اما اهالي منطقه عامل حريق را اجنه مي دانند و همين امر موجب شده تا وحشت ميان روستاييان ايجاد شود.
حجت الاسلام مصطفي باهري، کارشناس مسائل مذهبي با اشاره به اينکه 34 بار نام جنّ در قرآن کريم آورده شده است، گفت: اجنه توسط بسياري از انسان ها رويت شده اند، آياتي از قرآن کريم وجود که جن را مبرهن مي داند و سپاهيان سليمان از جن و آدمي و پرنده، گرد آمده و به صف مي رفتند. جن يک مخلوق و وجودش حقيقي است؛ اما اينکه جن باعث آتش سوزي شود و يا برخورد فيزيکي با انسان داشته باشد، خرافات است و مورد پذيرش نيست.
وي ادامه داد: جن ها مثل ما انسان ها مرگ و مير دارند و ازدواج مي کنند و در حقيقت در يک عالم ديگر زندگي مي کنند و ارتباطي با انسان ها ندارند؛ اما در اثر توهمات عده‌اي ممکن است فردي سواستفاده کند و به‌نام جن موجب تخريب هايي شود و اعلام کند عامل آن جن است.
باهري با بيان اينکه از ديدگاه انسان ها خصوصيت فيزيکي اجنه بسيار عجيب است، گفت: ابليس يا همان شيطان معروف ترين جن است که بسيار از آن شنيده ايد و چون تلاش زيادي براي نزديکي به حق کرد به جايگاه فرشته هاي مقرب دست يافت، ولي به خاطر سجده نکردن بر انسان و شريک قرار دادن خود بر خدا از درگاه پروردگار رانده شد.
اين کارشناس مذهبي اضافه کرد: با وجود اينکه جنيان به چشم ديده نمي‌شوند، اما مانند امواج ماهواره‌اي و راديويي هميشه با ما حاضرند و برخي از آن‌ها به واسطه بدن شخصيت‌هاي ضعيف در خانه‌ها در حال رفت و آمد هستند، براي دور کردن اين جن‌هاي مزاحم کافي است چهار سوره از قرآن را که با «قل» آغاز مي‌شود خوانده و در خانه آويزان کنيد.
باهري با توجه اينکه عمر جن ها نسبت به انسان ها زياد است و حدود يک هزار سال به بالا تخمين زده شده است، ابراز کرد: اجنه و شياطين با شنيدن کلمه مقدس «بسم الله» از محلي که در آن حضور دارند فرار مي کند به خاطر همين است که توصيه شده پيش از غذا خوردن و پيش از اينکه آب جوش روي زمين بريزيد حتماً «بسم الله» بگوييد تا شريک غذاي شما نشود و برکت غذايتان را کم نکنند.
وي افزود: جن يک مخلوق است و طبق قرآن و اعتقادات ما يک وجود حقيقي دارد.



همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان سيستان و بلوچستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر سيستان و بلوچستان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEKZUcFIniUcdLn0Lw
آخرين خبر سيستان و بلوچستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zahedan_today