نماد آخرین خبر

باز شدن مدارس تاثیر منفی بر افزایش کرونا ندارد

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
باز شدن مدارس تاثیر منفی بر افزایش کرونا ندارد

صدا و سيما/ مدير کل آموزش و پرورش استان قزوين گفت: باز شدن مدارس و ادامه روند آموزشي تاثيرمنفي در افزايش شيوع کرونا ندارد.

اصغري مدير کل آموزش و پرورش استان قزوين در جمع سردبيران، دبيران و گزارشگران صدا و سيماي مرکز قزوين گفت: تا  کنون موردي از ابتلاي معلمان و دانش آموزان به کرونا در دوره بازگشايي مدارس گزارش نشده است و يافته‌ها نشان مي‌دهد که بسته بودن مدارس لطمه‌هاي آموزشي و روحي بسياري به دانش آموزان وارد مي‌کند.
مدير کل اموزش و پرورش استان گفت: يکي از نکات مثبت بازشدن مدارس اين است که دانش آموزان خود مراقبتي را ياد مي‌گيرند و مي‌توانند سفير سلامت باشند.
مديران براي دريافت مواد ضدعفوني به آموزش و پرورش مراجعه کنند
مدير کل اموزش و پرورش استان گفت: يک ميليارد و ۸۵۰ ميليون تومان سرانه بهداشتي براي مدارس واريز شده است، اما اين مبلغ براي دو هزار و ۳۳۸ مدرسه کافي نيست.
اصغري افزود: مديراني که در تهيه مواد ضدعفوني مشکل دارند مي‌توانند براي تامين آن به آموزش و پرورش مراجعه کنند.
او اضافه کرد: روزانه از روند رعايت بهداشت در مدارس بازديد مي‌شود و يکي از معيار‌هاي ارزيابي مديران رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي در مدارس است.
دانش آموزان بطري آب به همراه داشته باشند
مدير کل آموزش و پرورش استان با اشاره به مشکلات آبخوري‌هاي مدارس گفت: براي رعايت کامل دستورالعمل‌هاي بهداشتي، دانش آموزان به جاي استفاده از آبخوري‌ها حتما بطري آب به همراه داشته باشند.
تجهيز همه مدارس شبانه روزي به تب سنج
مدير کل اموزش و پرورش استان گفت: در حال حاضر همه مدارس شبانه روزي و بخشي از مدارس عادي مجهز به تب سنج هستند و امروز هم ۵۰ ميليون تومان براي خريد تب سنج پرداخت شد.
حضور در مدارس اختياري است
مدير کل آموزش و پرورش استان گفت: حضور دانش آموزان در مدارس اختياري است و نحوه برگزاري آموزش‌ها به تصميم شوراي مدارس بستگي دارد
او اضافه کرد: اولويت آموزش و پرورش بر آموزش حضوري با رعايت کامل دستورالعمل‌هاي بهداشتي است چراکه بار آموزشي به صورت غير حضوري کمتر است.
توليد محتواي آموزشي براي مدارس فاقد اينترنت
اصغري با اشاره به اينکه بيش از دو درصد از دانش آموزان از داشتن اينترنت و شبکه‌هاي آموزشي محروم هستند، گفت: براي دانش آموزان مناطق محروم محتوا‌هاي آموزشي با حضور معلمان برجسته در استوديوي مخصوص آموزش و پرورش ضبط شده و به همراه جزوه‌هاي آموزشي در اختيار اين دانش آموزان قرار خواهد گرفت.
اصغري افزود: با تهيه اين آموزش‌ها پارسال معدل دانش آموزان مناطق محروم بيشتر از مناطق برخوردار ارتقاء يافت.
امتحانات مدارس حضوري است
او اضافه کرد: ارزيابي‌هاي پايان تحصيلي حضوري است حتي اگر لازم باشد براي برگزاري آن سالن‌هاي بزرگ اجاره مي‌شود.

مدير کل آموزش و پرورش استان گفت: در سال تحصيلي گذشته نتيجه خوبي در امتحانات غير حضوري نداشتيم چرا که ممکن است دانش آموز در اين نوع امتحانات نمره‌اي را دريافت کند که حق او نيست.
اجراي طرح مدرسه يار
اصغري گفت: به منظور تهيه لوازم جانبي مورد نياز دانش آموزان براي آموزش‌هاي غير حضوري و همچنين نوشت افزار ان‌ها طرح مدرسه يار راه اندازي شده است تا خيران در اين زمينه ياري کنند.
او اضافه کرد: در جلسه ستاد کرونا براي تهيه لوازم آموزش غير حضوري دانش آموزان محروم درخواست اعتبار شده است.
۳۵ درصد مدارس نيازمند بازسازي
اصغري افزود: ۳۵ درصد از مدارس استان نيازمند تخريب و بازسازي است و چنين مدارسي هم قطعا سرويس بهداشتي مناسبي ندارند.
او اضافه کرد: در هر استاني به هر ميزان که خيران کمک کنند دولت هم به همان ميزان براي ساخت و بازسازي مدارس کمک مي‌کند.
مدير کل آموزش و پرورش ميزان آورده خيران مدرسه ساز در سال گذشته را ۲۵ ميليارد تومان بيان کرد و گفت: اين مبلغ با کمک‌هاي دولتي براي بازسازي مدارس مبلغ ناچيزي است.
مدير کل آموزش و پرورش استان گفت: طرح آجر به آجر براي مشارکت پذيري و مشارکت جويي راه اندازي شده است و دراين طرح خرده کمک‌ها به يک مبلغ بزرگ تبديل مي‌شود.

شهرک آموزشي راه اندازي مي‌شود
اصغري افزود: براي حل مشکل نوسازي مدارس به دنبال راه اندازي شهرک آموزشي هستيم که همه امکانات آموزشي و تفريحي براي دانش آموزان در آن نظر گرفته شده است.
او اضافه کرد: براي اجراي اين طرح با شوراي شهر و شهرداري رايزني شده و دو نقطه ۱۰ هکتاري براي اجراي آن پيش بيني شده است.
مدير کل آموزش و پرورش گفت: براي اجراي اين طرح نمي‌توان از اعتبارات دولتي استفاده کرد و بايد هزينه‌هاي آن از تبديل کردن اموال دولتي به احسنت تامين کرد.
آموزش و پرورش قزوين در رتبه ۲۱ کشور
به گفته اصغري، آموزش و پرورش استان قزوين طبق ارزيابي‌هاي سال ۹۷، رتبه ۲۱ را دارد که چشم اندازي‌هايي براي ارتقاء اين رتبه در نظر گرفته شده است.
او افزود: تلاش شده است که با برنامه ريزي ظرف ۵ سال آينده به جمع سه استان برتر بپيونديم.
در استان قزوين ۲۵۲ هزار دانش اموز از مقطع پيش دبستاني تا دبيرستان مشغول به تحصيلند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان قزوين را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر قزوين در تلگرام :
http://t.me/joinchat/AAAAAERfLUt3xd_hCjJ9bw
آخرين خبر قزوين در اينستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today