نماد آخرین خبر

تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی شوشتر در پی بازگشت وضعیت قرمز

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی شوشتر در پی بازگشت وضعیت قرمز

ايسنا/ رئيس دانشکده علوم پزشکي شوشتر با اشاره به قرمز شدن وضعيت اين منطقه از بازگشت محدوديت‌هاي اجتماعات خبر داد.

مجتبي کلانتر، رئيس دانشکده علوم پزشکي شوشتر اظهار کرد: پس از عبور از پيک بيماري، تعداد مبتلايان بسيار کاهش يافت اما کاهش حساسيت مردم، شرکت در تجمعات و کاهش استفاده از ماسک، موجب افزايش تعداد مبتلايان به کرونا شد.
وي افزود: متاسفانه در خوزستان اين باور نادرست که اعلام وضعيت سفيد به معناي پايان خطر کرونا است، موجب کاهش شديد استفاده از ماسک شد.
کلانتر بيان کرد: پيش از اين هشدار داده بوديم که در صورت ادامه بي‌توجهي‌ها، روزهاي مرگباري را پيش رو خواهيم داشت. از هفته گذشته موارد بيماري به صورت محسوس افزايش يافت و نسبت به هفته قبل از آن تقريبا به پنج برابر افزايش يافت.
رئيس دانشکده علوم پزشکي شوشتر گفت: کاهش رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي بار ديگر شوشتر را در وضعيت قرمز شيوع اين بيماري قرار داده است. با وجود اينکه در ۴۰ روز اخير مورد فوتي به دليل کرونا در شوشتر وجود نداشت اما در ۷۲ ساعت گذشته، دو نفر از همشهريان به دليل ابتلا به کرونا جان باختند و آمار جانباختگان اين بيماري در شوشتر به ۱۰۳ نفر رسيد. متاسفانه يکي ديگر از بيماران نيز در شرايط وخيم بيماري قرار دارد و احتمالا فوت مي‌شود.
کلانتر با اشاره به احتمال بازگشت محدوديت‌ها به اين منطقه تصريح کرد: در حال تلاش براي بازگرداندن بخشي از محدوديت‌ها هستيم و با صحبت با فرماندار شوشتر، مقرر شد محدوديت‌هاي اجتماعات اعمال شود، مدارس و مراکز آموزشي تعطيل خواهند شد و آموزش به صورت مجازي ادامه خواهد داشت.
وي خاطرنشان کرد: اکنون همه عواقب ابتلا به اين ويروس را مي‌دانند؛ هر کسي که به کرونا مبتلا شود ممکن است فوت شود. جوانان و ورزشکاران فکر نکنند اگر کرونا بگيرند نمي‌ميرند؛ ما شاهد فوت جوانان و ورزشکاران سالم و بدون بيماري زمينه‌اي به دليل ابتلا به کرونا بوده‌ايم و تعداد مبتلايان بسيار تصاعدي خواهد بود.
کلانتر با اشاره به آموزش مجازي دانش‌آموزان ادامه داد: از خانواده‌ها مي‌خواهيم سلامت فرزندان خود را فداي حضور در مدرسه نکنند زيرا با حضور دانش‌آموزان در مدارس، احتمالا شاهد افزايش ابتلاي خانوادگي به کرونا باشيم.
وي افزود: با توجه به در پيش بودن فصل پاييز و شيوع بيماري آنفلوآنزا، ادامه بي‌توجهي‌ها منطقه را در وضعيتي بسيار وخيم قرار مي‌دهد.
رئيس دانشکده علوم پزشکي شوشتر گفت: بيش از ۹۰ تخت عادي و ۱۱ تخت ICU در بيمارستان خاتم الانبياء شوشتر براي بيماران مبتلا به کرونا پيش‌بيني شده است و اکنون نيز در حال افزايش تخت‌هاي ICU براي اين بيماران هستيم و ۱۲ تخت ديگر افزوده مي‌شود.
وي عنوان کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد تخت‌هاي عادي و ۵۰ درصد تخت‌هاي ICU ويژه بيماران مبتلا به کرونا در بيمارستان خاتم الانبياء شوشتر تکميل شده است.
کلانتر بيان کرد: هر چند اکنون از نظر اکسيژن مورد نياز بيماران در وضعيت مطلوبي قرار داريم و در خصوص تامين داروها و وسايل حفاظت فردي مشکلي نداريم اما همه چيز منوط به حجم مراجعات به بيمارستان‌ها است. اگر حجم مراجعات به بيمارستان‌ها زياد باشد هر چه امکانات داشته باشيم هم نمي‌توانيم جوابگوي نياز مردم باشيم.
وي افزود: اکنون مردم مي‌بينند که در وضعيت با ثباتي قرار داريم و خدمات ارائه مي‌دهيم اما اين وضعيت به شرايط پيش رو بستگي دارد زيرا اگر بيماري اوج بگيرد، هرچه تخت و امکانات داشته باشيم باز هم دچار مشکل مي‌شويم.
رئيس دانشکده علوم پزشکي شوشتر گفت: نگران هستيم که وضعيت ابتلاي کودکان به کرونا به گونه‌اي باشد که در تخت‌هاي ويژه کودکان کمبود داشته باشيم و در اين شرايط، بسيار دچار مشکل مي‌شويم.
وي از مردم خواست از حضور در اجتماعات خودداري کرده و ضمن استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل و رعايت فاصله اجتماعي، از حضور در اماکن شلوغ و پرتردد خودداري کنند.
 
  
  

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان خوزستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر خوزستان در تلگرام :

https://t.me/joinchat/AAAAAEK8vo4vXBkjfYhOqg
آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today