نماد آخرین خبر

فعالیت تجاری مرز مهران در روزهای تعطیل نیز انجام می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
فعالیت تجاری مرز مهران در روزهای تعطیل نیز انجام می‌شود

ايرنا/ سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري ايلام گفت: فعاليت تجاري مرز مهران به منظور تسهيل صادرات و تردد کاميون‌هاي عراقي در روزهاي تعطيل نيز انجام مي‌شود.

جهانگير رستم‌زاد، سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري ايلام روز چهارشنبه در نشست ويدئوکنفرانس مسوولان وزارت کشور در خصوص بررسي مسايل و مشکلات مرز مهران از فعاليت شبانه‌روزي مرز بين‌المللي مهران خبر داد و افزود: هيچ وقفه‌اي در طول شبانه‌روز براي فعاليت در اين مرز وجود ندارد و تا زماني که بار و کالا وجود داشته باشد گمرک به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.
وي از غير فعال بودن رايزن اقتصادي عراق در سه ماه اخير انتقاد کرد و اظهار داشت: بايد پيگيري شود تا رايزن اقتصادي عراق دوباره فعاليت خود را شروع کند تا بتوانيم با توان بيشتري در مسايل اقتصادي ۲ کشور و بحث تجارت و صادرات کالاها فعاليت داشته باشيم.
سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري ايلام گفت: مرز مهران بايد از نظر تامين زيرساخت‌ها به عنوان دروازه عتبات عاليات و يک گذرگاه بين‌المللي ديده شود.
رستم‌زاد افزود: در ايام اربعين، اين مرز بين‌المللي به دليل برخورداري از مزيت نزديکي تا مرکز عراق و همچنين امنيت بالا يکي از پرترددترين مرزهاي کشور است و سالانه بيش از شش ميليون نفر به ويژه در اين ايام از آن تردد مي‌کنند.

وي افزود: بايد نگاه ويژه اي به توسعه زيرساخت هاي اين مرز صورت بگيرد و مسايل و مشکلات آنها به صورت دقيق بررسي و برطرف شود.
رستم‌زاد همچنين از مقامات ارشد کشوري خواست: از طريق وزارت امورخارجه با مقامات ارشد دولت مرکزي عراق در خصوص رفع برخي مشکلات به ويژه راه‌اندازي بازارچه چنگوله و رفع محدوديت براي صادرات برخي کالاها و همچنين ترانزيت يکسره کالا در عراق پيگيري لازم را انجام دهند.
در اين نشست مديرکل گمرک ايلام نيز گزارشي از وضعيت صادرات و مسايل و مشکلات مرز بين‌المللي مهران مطرح کرد و همچنين مقامات ارشد وزارت کشور و امور مرز با تاکيد بر اهميت فعاليت مرز مهران براي کشور بر ضرورت رفع مسايل آن به ويژه در بحث زيرساخت‌ها تاکيد کردند.
مرز بين المللي مهران يکي از پرترددترين مرزهاي کشور در امر کالا و تردد زوار است. 

 
 
  
  

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان ايلام را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر ايلام در تلگرام :

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEJoYw5sb596nU7kpg
آخرين خبر ايلام در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/ilamkhabar_today