نماد آخرین خبر

جنوب زنجان را دریابید

منبع
ايسنا
بروزرسانی
جنوب زنجان را دریابید

ايسنا/ رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان گفت: بايد نگاه از آپارتايد شهري به سوي عدالت شهري و توزيع متوازن امکانات تغيير کند که در شورا اقدامات خوبي در اين رابطه انجام شده است.

عباس راشاد، رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان اظهار کرد: در شوراي قبل، سرانه عمراني و خدماتي جنوب شهر را تغيير داده و عددها براي اين امر قابل توجه است. اصرار بر احداث پل سيدالشهدا (ع) و بوستان‌ها در همين راستا بود که سرانه به نفع مردم منطقه تغيير کند.
وي تصريح کرد: تفکري در جامعه تشخص طبقاتي را درست مي‌دانند که اين انديشه در تفکر غرب نهفته و متاسفانه در برخي مسئولان هم نفوذ پيدا کرده است که به اين تفکر، «آپارتايد شهري» مي‌گويند.
اين مسئول با تاکيد بر اينکه در طرح جامع شهري بايد به اين نکته توجه شده و جنوب شهر زنجان در توسعه مدنظر قرار گيرد، افزود: در شورا و شهرداري نيز به اين موضع توجه بيشتري شده است.
رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان در ادامه با انتقاد از محل ورودي و خروجي خودرو در مزار جديد زنجان، افزود: اگر ضلع ورودي و خروجي در اين محل اصلاح نشود تلفات خواهيم داد.
وي به پيشرفت فيزيکي پروژه سبزه‌ميدان نيز اشاره کرد و گفت: پروژه سبزه‌ميدان پيشرفت تجميعي خوبي دارد ولي موضوع عقب‌ماندگي ۵۱ درصدي تالار شهر است که بايد سريع جبران شود.
در ادامه، عضو شوراي اسلامي شهر زنجان با تاکيد بر اينکه حاشيه جنوبي شهر زنجان مغفول مانده است، افزود: متاسفانه در توسعه شهر، بيشترين تمرکز بر روي بخش شمالي بوده و در بازديدهاي اخير مشاهده مي‌کنيم که حاشيه جنوبي شهر زنجان خالي از جمعيت شده و با اين روند در پونک تا سال‌هاي بعد انفجار جمعيتي را شاهد خواهيم بود.
سرور رحيما با بيان اينکه جمعيت جنوب شهر زنجان به سمت شرق زنجان هدايت شده است، تصريح کرد: اين بخش در حال غرق شدن در فاضلاب شهري است. از لحاظ اجتماعي در اين بخش شاهد آسيب هستيم. پتانسيل اين منطقه حسينيه اعظم است و واقعا حسينيه چه کاري مي‌تواند در اين رابطه انجام دهد، بايد اين موضوع مورد توجه قرار گيرد.
در ادامه، عضو ديگر شوراي شهر زنجان با اشاره به اينکه متاسفانه جنوب شهر، به تبعيت از خط‌مشي معمول، مظلوم واقع شده است، گفت: حاشيه خيام تبديل به زباله‌داني شده است و مردم تمايل به زندگي در اين منطقه ندارند.
احمد نصيري ادامه داد: متاسفانه ساليان سال به جنوب شهر توجه نشده است و حداقل آنجا را سر و سامان نمي‌دهيم و از طرف ديگر بايد به اين نکته توجه کرد که اين وظيفه مسئولان ارشد استاني است؛ مسئولان بايد جواب‌گوي اين موضوع باشند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان زنجان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر زنجان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEKRJMt23Y-gW3YJTQ
آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today