نماد آخرین خبر

دلیل کمبود گاز «ال‌پی‌جی» در همدان چیست؟

منبع
تسنيم
بروزرسانی
دلیل کمبود گاز «ال‌پی‌جی» در همدان چیست؟

تسنيم/ چند روزي است در همدان گاز "ال پي جي" کم ياب شده و بسياري از خانواده‌ها را گرفتار کرده است، اما نهادهاي مربوطه هرکدام مشکل را به ديگري ارجاع مي‌دهند تا جايي که اکنون تعميرات در پالايشگاه اراک مقصر اصلي معرفي شده است.

چند روزي است کمبود گاز "ال پي جي" در همدان حسابي مردم را کلافه کرده است. متقاضيان اين نوع از سوخت امروز ازساعت 7 صبح مقابل درب يکي از مراکز توزيع کننده گاز "ال پي جي" در قره چاقاه حاضر شدند، اما باز هم دست خالي بازگشتند.
مسئولان مربوطه دليل اين مشکل را اورهال بودن پالايشگاه اراک اعلام کردند و گفتند: اين مشکل با فعال شدن مجدد اين پالايشگاه بر طرف مي‌شود.
از طرفي مدير شرکت بخش فراورده‌هاي نفتي اظهار داشت: ما هميشه بيش از نياز استان گاز ال پي جي تامين مي‌کنيم تا کمبودي به وجود نيايد.
مشکلات به وجود آمده براي تامين گاز ال پي جي نشان مي‌دهد با وجود آنکه عمدتا اورهال شدن يک پالايشگاه پيشتر به اطلاع مراکز مربوطه مي‌رسد تا تدابير لازم را اتخاد کنند، گويا آنچنان که مسئولان همداني مي‌گويند نه تنها خبري از ذخيره مناسب اين سوخت در استان نيست بلکه دستگاه نظارتي بر توزيع آن نيز ترجيح مي‌دهد سکوت پيشه کند تا اينکه بخواهد از حقوق مصرف کنندگان دفاع کند.
خدمات رساني به 3 هزار خانوار
امين روستايي درباره مشکلات پيش‌آمده در بخش توزيع گاز "ال پي جي" در همدان اظهار داشت: در استان همدان هشت شرکت موزع گاز مايع "ال پي چي" فعاليت دارند که تأمين‌کننده مقادير عمده سوخت آنها بر عهده ماست.
وي با بيان اينکه نزديک به 3 هزار خانوار در استان همدان در زمره مصرف‌کننده گان مجاز اين نوع سوخت هستند، افزود: عموم خانوارهاي محروم از نعمت گاز طبيعي که جامعه هدف ما را تشکيل مي‌دهند داراي سهميه ماهانه 44 کيلو گرم (4 سيلندر 11 کيلويي) بوده که اين مقدار در کارت‌بانکي عضو شتاب آنها لحاظ مي‌شود و اين عزيزان مي‌توانند با مراجعه به مراکز توزيع و فروشندگي‌ها نسبت به خريد سوخت مورد نياز خود اقدام کنند.
مدير شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه همدان تصريح کرد: علاوه بر خانواده‌هايي که تحت پوشش سوخت‌رساني شرکت پخش فراورده‌هاي نفتي منطقه همدان قرار دارند براي هيئت‌هاي مذهبي، جوشکاري‌ها، صافکاري‌ها ايزوگام‌کارها و ديگر اصناف نيز سهميه‌اي در نظر گرفته‌شده است و اين اقشار مي‌توانند با مراجعه به سامانه اينترنتي ضمن ثبت نام، در جمع مصرف‌کنندگان گاز "ال پي جي" قرار گيرند.
وي بابيان اينکه ما صرفا تامين کننده گاز مايع "ال پي جي" در بين مراکز موجود بوده و نظارت بر عملکرد شرکت‌هاي موزع خارج از حدود مسئوليت ماست گفت: صنعت معدن و تجارت نقش تعيين کننده‌اي در توزيع سالم اين فرآورده را برعهده دارد.
روستايي عنوان کرد: در سال‌ها اخير باوجود توسعه سبد سوختي دارندگان وسايل نقليه، متأسفانه برخي افراد به‌جاي استفاده از بنزين ويا نصب تجهيزات مجاز گاز "سي ان جي" در خودروهاي خود، از سيلندرهاي گاز "ال پي جي" در خودروهاي خود استفاده مي‌کنند که اين مسئله امنيت جاني آنها و ديگر افراد را به خطر مي‌اندازد.
روستايي تأکيد کرد: استفاده از گاز "ال پي جي" در خودروها با سيلندرهاي غير ايمن امري خلاف قانون بوده و از نظر ما کاملا مردود است.
به‌زودي مشکل برطرف مي‌شود
رئيس هيئت مدير توزيع کنندگان گاز ال پي جي در همدان نيز دليل کمبود گاز "ال پي جي" در همدان را اورهال بودن پالايشگاه اراک اعلام کرد و گفت: از آنجا که گاز مورد نياز همدان از اين پالايشگاه تامين مي‌شد و حالا بار ترافيکي گاز بر دوش پالايشگاه آبادان است اندکي در تامين گاز "ال پي جي" مشکل به وجود آمده که با پايان يافتن تعميرات اين پالايشگاه، مشکل برطرف مي‌شود.
وي افزود: خانوارهاي نيازمند بايد به سايت شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي مراجعه و ثبت نام کنند تا در کارت يارانه آنها مطابق با نيازشان سهميه در نظر گرفته شود افراد ديگر که به مشاغلي مانند ايزوگام کاري و غيره مشغول هستند نيز مي‌توانند با ثبت نام در اين سامانه و با مراجعه به سازمان صنعت معدن تجارت خارج از نوبت، گاز مورد نياز خود را دريافت کنند.
الماسي تصريح کرد: عمده افرادي که به مراکز توزيع گاز "ال پي جي" مراجعه مي‌کنند رانندگان خودرو هستند که مي‌خواهند سيلندرهاي خودروهايشان را شارژ کنند که اين نيز طبق قانون ممنوع است.


همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان همدان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :

آخرين خبر همدان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEH4hhdUB7Tpo7icCQ
آخرين خبر همدان در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today