نماد آخرین خبر

سد گیوی آب‌بندی می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سد گیوی آب‌بندی می‌شود

ايرنا/ مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي استان اردبيل گفت: عمليات اجرايي آب‌بندي سد گيوي براي آماده‌سازي پروژه جهت آبگيري کامل سد در حال اجرا است.

عباس جنگي مرني، رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي استان اردبيل اظهار کرد: همزمان با اجراي عمليات پاياب سد گيوي کار عمليات اجرايي تزريق بتن به سمت چپ بدنه سد گيوي در قسمت اتصال به کوه براي تقويت و آب‌بندي اين قسمت و آماده‌سازي سد براي آبگيري کامل در آينده در حال اجرا است.
وي گفت: پيش از اين نشت آب از قسمت سمت چب بدنه سد گيوي در شهرستان کوثر از جمله عوامل مهم در ممانعت از آبگيري کامل سد اعلام شده و با تکميل کار عمليات تزريق بتن و آب‌بندي کامل محل نشتي آب  زمينه براي آبگيري کامل سد فراهم خواهد شد.
جنگي مرني با بيان اينکه با پرداخت مرحله اول از اعتبارات فاينانس اجراي پروژه پاياب سد گيوي عمليات اجرايي اين پروژه که از چندي پيش آغاز شده شتاب مي‌گيرد، افزود: با اختصاص ۲ هزار و ۱۲۸ ميليارد ريال اعتبار فاينانس براي احداث شبکه آبياري و زهکشي سد گيوي عمليات اجرايي اين پروژه که از چندي پيش آغاز شده شتاب خواهد گرفت.
وي همچنين با اشاره به اجراي عمليات ناريه و انجام چندين انفجار در طول مسير اجراي پروژه خط انتقال آب سد گيوي به اراضي پاياب سد گفت: بازگشايي دهانه تونل‌هاي انحراف آب در حال انجام بوده و با توجه به انجام کار هماهنگي با مسوولان نظامي و انتظامي براي اجراي عمليات انفجار اين عمليات بزودي انجام خواهد شد.
مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي استان اردبيل تشريح کرد: عمليات اجرايي  شبکه‌هاي آبياري و زهکشي  سد گيوي در شهرستان کوثر برابر با برنامه زمان‌بندي شده پيش خواهد رفت و کل زمان پيش‌بيني شده براي اتمام آن ۲۴ ماه است.
او افزود: در حال حاضر همه پروژه‌ها و طرح‌هاي در دست اجراي اين شرکت طرح‌هاي آبرساني و تامين آب شرب مناطق مختلف استان بوده و هيچ گونه طرح تامين آب کشاورزي در دستور کار اين شرکت قرار ندارد.

وي همچنين به آغاز عمليات اجرايي پروژه زون سه آبرساني به شهر خلخال در روزهاي آينده اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ ميليارد ريال براي اجراي اين پروژه با هدف تامين آب شرب مناطق مرتفع و حاشيه‌نشين خلخال از جمله محله اسلام‌آباد در منطقه غرب اين شهر که ارتفاع محل مناطق مسکوني احداث شده در اين منطقه از ارتفاع مخازن ذخيره آب شهر بالاتر است، از محل اعتبارات ملي تخصيص يافته است .
وي گفت: با اجرا و بهره‌برداري از پروژه زون سه آبرساني شهر خلخال که بخشي از طرح بزرگ آبرساني اين شهر از سد بفراجرد و تامين آب شهروندان خلخال براي ۳۰ سال آينده است، آب شرب مصرفي ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعيت ساکن در مناطق مرتفع و حاشيه‌نشين تامين مي‌شود.

 
 
همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان اردبيل را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر اردبيل در تلگرام :
http://telegram.me/joinchat/AAAAAEKMRiNB88Qz3ta3yA
آخرين خبر اردبيل در اينستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today