نماد آخرین خبر

فروش اجباری کالا همراه با کره ممنوع است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
فروش اجباری کالا همراه با کره ممنوع است

ايرنا/ سرپرست معاونت بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: فروش اجباري هر نوع کالاي ديگر با کره از سوي فروشندگان ممنوع است و در صورت مشاهده با خاطيان برخورد قانوني مي‌شود.

محمدجواد ساعدي، سرپرست معاونت بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي با اشاره به تشديد نظارت در حوزه عرضه کره اظهار کرد: علاوه بر آن با گران فروشي، عدم عرضه يا اختفاي اين محصول برخورد مي‌شود.
وي ادامه داد: هرچند محصول کره در بازار نسبت به گذشته کمتر شده اما حجم وسيعي از اين محصول را در اختيار داريم که به زودي توزيع و بازار را اشباع خواهد کرد بنابراين مردم نبايد نگراني در اين زمينه داشته باشند.
سرپرست معاونت بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي با اشاره به محموله کشف شده کره در يکي از سردخانه‌هاي مشهد گفت: اين محموله برخلاف آنچه گفته مي‌شود وارداتي نبوده و توليد داخل است.
ساعدي افزود: اين محموله شامل هزار و ۲۶۰ تن کره از نوع پاستوريزه و بسته بندي شده در اندازه و وزن‌هاي مختلف و کره صنعتي بدون بسته‌بندي بود که نگهداري آن تخلف سردخانه محسوب نمي‌شود بلکه تخلف مربوط به صاحب اين کالاست که وي به تعزيرات حکومتي معرفي شده است.
وي ادامه داد: ستاد خبري معاونت بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سازمان اطلاعات سپاه امام رضا(ع)، گزارش اوليه نگهداري حجم بسياري از کره در سردخانه‌اي در مشهد را گزارش دادند که پس از آن همراه با ماموران تعزيرات حکومتي، معاون دادستان و پليس امنيت اقتصادي از سردخانه بازديد به عمل آمد و تخلف محرز شد.
سرپرست معاونت بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: اين موضوع در اسرع وقت در نخستين کارگروه تنظيم بازار مطرح و نسبت به نحوه توزيع محموله کشف شده در استان تصميم گيري خواهد شد.
ساعدي افزود: صاحبان واحدهاي توليدي، انبارهاي خصوصي و عمومي، سردخانه‌ها، صادرکنندگان و واردکنندگان، همه اشخاص حقيقي و حقوقي مکلف هستند، عمليات واردات کالا، توليد، ورودي و خروجي به انبار و نحوه توزيع کالاهاي خود را در سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت ثبت کنند در غير اين صورت هرگونه استنکاف از اين اقدامات پيگيرد قانوني دارد و منجر به جرايم سنگين براي فرد خاطي مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar