نماد آخرین خبر

هیچ کلاس درس خراسان شمالی خالی از معلم نیست

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هیچ کلاس درس خراسان شمالی خالی از معلم نیست

ايرنا/ معاون پژوهشي، برنامه‌ريزي و منابع انساني اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان شمالي گفت: باوجود کمبود نيروي انساني در اين اداره کل، هيچ مدرسه از استان در شهرها و روستاها، خالي از معلم نيست. 

قنبرعلي خوش آيينه، معاون پژوهشي، برنامه‌ريزي و منابع انساني اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان شمالي اظهار داشت: بر اساس گزارش رسيده از مديران مدارس، تمام کلاس هاي درس داراي معلم است و کمبود معلم، با تدابير مختلف جبران شده است. 
وي افزود: کمبود نيروي معلم در برخي از کلاس ها با اضافه کاري حل شده، و همچنين جذب معلم حق التدريس و خريد خدمات، مرهم بر مشکل شده است.
خوش آيينه بيان کرد: امسال با پيک بازنشستگي فرهنگيان روبه‌رو بوديم، امسال ۹۰۰ نفر از همکاران به بازنشستگي رسيدند اما نيمي از آنان، معادل ۴۵۰ نفر براي ادامه همکاري اعلام آمادگي کرده و در کلاس هاي درس ماندند. 
معاون پژوهشي، برنامه‌ريزي و منابع انساني اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان شمالي گفت: پارسال ۵۲ نفر نيروي آموزش دهنده نهضت سواد آموزي، به صورت حق التدريس وارد کلاس هاي آموزش و پرورش شدند که بخشي از کمبودها جبران شد و امسال هم همکاري آنان ادامه دارد. 
وي خاطرنشان کرد: امسال ۳۳۰ نفر نيروي جديد معلم وارد آموزش و پرورش استان شدند که شامل ۱۸۶ نفر دانش آموخته تربيت معلم و مابقي از طريق ماده ۲۸ جذب شده اند.
خوش آيينه گفت: اين اداره کل ۲۸۰ نفر معلم کمبود دارد که ۷۰ درصد از  آن مربوط به آموزش ابتدايي است اما اين کمبودها، جبران شده است. 

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان خراسان شمالي را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر خراسان شمالي در تلگرام :
https://telegram.me/joinchat/AAAAAERlAMiCloyBHW8y4g
آخرين خبر خراسان شمالي در اينستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today