نماد آخرین خبر

حکم بدوی پرونده حادثه تروریستی اهواز صادر شد؛ بازداشت تعدادی از مقصران حادثه

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
حکم بدوی پرونده حادثه تروریستی اهواز صادر شد؛ بازداشت تعدادی از مقصران حادثه

باشگاه خبرنگاران/ دادستان نظامي‌ استان تهران گفت: رأي بدوي پرونده حادثه تروريستي رژه خونين سال ۹۷ اهواز صادر شد.

حوالي ساعت ۹ صبح شنبه سي و يکم شهريور ماه سال ۹۷ در مراسم گراميداشت هفته دفاع مقدس در اهواز و در پادگان ۹۲ زرهي اهواز هنگامي که نيرو‌هاي ارتش در حال رژه رفتن بودند، حمله خونيني رخ داد.
در اين حمله چندين نفر از نظاميان و مردم عادي کشته شدند و پس از اين حمله گفته شد گروه تروريستي الاحوازيه مسئوليت حمله را بر عهده گرفته است، البته پس از آن اين گروه اين موضوع را رد کرد.
پس از اين حادثه دردناک رئيس کميسيون وقت مجلس شوراي اسلامي اعلام کرد که حادثه بر اثر سهل انگاري به وقوع پيوسته و ايجاد چنين اتفاقي به دليل اشتباهات امنيتي بوده است.
مهاجمان مسلح مسير يگان‌هاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و ارتش را به رگبار گلوله بستند و بر اساس گزارش‌هاي اوليه حادثه، ۲۵ نفر از غيرنظاميان و نظاميان کشته و ۶۰ نفر هم زخمي شدند، البته در اين ميان يک کودک چهار ساله هم به چشم مي‌خورد.
پرونده متهمان حادثه رژه اهواز با صدور قرار جلب به دادگاه ارسال شد
غلامعباس ترکي، دادستان نظامي‌ استان تهران درباره آخرين وضعيت پرونده حادثه تروريستي اهواز اظهار کرد: در اين حادثه عوامل جنايتکار وابسته به گروهک‌هاي تکفيري با تيراندازي‌هاي بي هدف، جمعي از مردم را به گلوله بستند و نهايتاً با تيراندازي نيرو‌هاي نظامي و انتظامي حاضر در صحنه به هلاکت رسيدند.
وي ادامه داد: اين افراد فريب خورده فکر مي‌کردند که با اين جنايت، مي‌توانند اقتدار نيرو‌هاي مسلح را خدشه‌دار کنند، اما اين حادثه عزم مدافعان امنيت را براي اضمحلال گروه‌هاي تکفيري راسخ‌تر کرد و بساط آنان را برچيد.
دادستان نظامي‌ استان تهران در پاسخ به سؤالي درباره نتايج رسيدگي به پرونده اين حادثه گفت: همان گونه که رئيس سازمان قضايي نيرو‌هاي مسلح در ديدار با جمعي از خانواده‌هاي شهداي اين حادثه تروريستي تأکيد کرد، از همان ابتدا رسيدگي دقيق و قاطع به قصور و تقصير‌ها در وقوع اين حادثه در دستور کار دادسراي نظامي تهران قرار گرفت.
ترکي افزود: بر همين اساس در مورد تعدادي از متهمان که مرتکب کوتاهي شده بودند، پرونده با صدور قرار جلب به دادرسي و کيفرخواست به دادگاه ارسال شد.
اين مقام قضايي گفت: جلسات محاکمه تعدادي از متهمان، هفته قبل به پايان رسيد و حکم بدوي نيز صادر شده که البته اين حکم قابل اعتراض است، همچنين در جريان تيراندازي چندين تن از مهاجمان کشته و زخمي شدند و پس از آن موضوع هم چندين نفر در حادثه دستگير شدند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان خوزستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر خوزستان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEK8vo4vXBkjfYhOqg
آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today