نماد آخرین خبر

۵۰ درصد مدارس قم نیازمند بازسازی و یا مقاوم‌سازی است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۵۰ درصد مدارس قم نیازمند بازسازی و یا مقاوم‌سازی است

ايرنا/ مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس قم گفت: ۵۰ درصد مدارس اين استان نيازمند تخريب و بازسازي و يا مقاوم‌سازي است.

محسن پورگليان مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس قم افزود: از نظر استاندارد فني در حال حاضر ۵۰ درصد مدارس قم از نظر سازه‌اي، تاسيساتي و معماري مستحکم است و ۳۲ درصد نيازمند مقاوم‌سازي و ۱۸ درصد نيز نيازمند تخريب و بازسازي مي‌باشد.
وي با بيان اين‌که مدارس نيازمند تخريب و بازسازي به لحاظ ايستايي مشکلي ندارد، اضافه کرد: ۱۸ درصد معادل ۱۷۰ مدرسه با يک هزار و ۳۱۸ کلاس درس و ۱۷۱ هزار مترمربع زيربنا نيازمند تخريب و بازسازي است.
وي ادامه داد: ۳۲ درصد مدارس که نيازمند مقاوم‌سازي است نيز معادل ۱۸۷ مدرسه با ۲ هزار و ۵۳ کلاس درس و ۲۹۱ هزار مترمربع زيربنا مي‌باشد.
پورگليان خاطرنشان کرد: از سال ۸۵  که طرح تخريب و بازسازي شروع شد، در ارزيابي صورت گرفته از مدارس استان قم، مشخص شد يک هزار و ۱۰۰ کلاس درس بايد تخريب شود.
وي افزود: از اين تعداد، يک هزار و ۱۳ کلاس معادل ۹۰ مدرسه با ۱۴۱ هزار مترمربع زيربنا تخريب و بازسازي‌شده که معادل ۹۰ درصد سهم مصوب کلاس‌هاي تخريبي دراستان قم است.
به گفته وي، معيار ارزيابي در طول ۱۴ سال گذشته تغيير کرده و بر اساس طول زمان و تغيير معيار ارزيابي، تعداد مدارس تخريبي افزايش‌ يافته است.
مديرکل نوسازي مدارس قم اضافه کرد: دراين مدت ۷۳ مدرسه با ۷۶۲ کلاس درس و ۷۷۸ هزار مترمربع زيربنا نيز مقاوم‌سازي شده‌است.
در سال تحصيلي جديد تعداد دانش‌آموزان با افزايش هشت‌درصدي نسبت به سال تحصيلي گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسيده است؛ ۶۷۰ فضاي فيزيکي و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده‌شده و تعداد کد فضاهاي آموزش‌وپرورش قم حدود يک هزار و ۳۰۰ واحد است.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان قم را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر قم در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEP4X0C8J_Xh0Eh1Cg
آخرين خبر قم در اينستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday