نماد آخرین خبر

مدیرکل انتقال خون بوشهر: ذخایر خونی این استان رو به کاهش است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مدیرکل انتقال خون بوشهر: ذخایر خونی این استان رو به کاهش است

ايرنا/ مديرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: ميزان ذخاير خوني اين استان به‌ويژه در گروه منفي روند کاهش دارد.

نرگس عبيدي، مديرکل انتقال خون استان بوشهر ابراز کرد: با توجه به نياز بيمارستان‌ها، بيماران سرطاني و تالاسمي و بخش زنان و زايمان به فرآورده‌هاي خوني، از مردم انتظار مي‌رود در قالب برنامه کمک مومنانه پويش"نذر خون از تاسوعا تا اربعين" با حضور در پايگاه‌هاي شهرهاي بوشهر، گناوه، برازجان و کنگان به اهداي خون بپردازند.
وي بيان کرد: نياز به خون هميشگي و عمر خون و فرآورده‌هاي آن کوتاه است به همين دليل از هم استاني‌ها انتظار مي‌رود در روزهاي آينده با رعايت توصيه‌هاي بهداشتي و فاصله اجتماعي با حضور در پايگاه‌هاي انتقال خون استان در کنار ما باشند و اجازه ندهند ذخاير خوني استان کاهش يابد تا از اين روزهاي سخت همچون گذشته با سربلندي عبور کنيم. 
عبيدي اضافه کرد: اهداي خون در استان بوشهر در قالب برنامه پويش"نذر خون" در تاسوعا و عاشورا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد نشان مي‌دهد.
مديرکل انتقال خون استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به تغيير شرايط عزاداري‌ها از همه نهادها انتظار مي‌رود با ساماندهي عزاداران حسيني به اين پويش بپيوندند و با اين کار ياري رسان بيماران نيازمند به دريافت خون باشند.
وي درباره اعزام تيم‌هاي سيار انتقال خون به مناطق مختلف، گفت: با توجه به اينکه استان بوشهر در وضعيت قرمز کرونا قرار دارد امکان اعزام تيم سيار به مناطق مختلف براي خون گيري وجود ندارد.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان بوشهر را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر بوشهر در تلگرام :
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEHJKD2HnzcSyWPDmw
آخرين خبر بوشهر در اينستاگرام :
https://ihttps://instagram.com/bushehr_tooday