نماد آخرین خبر

آمادگی استان قزوین در پاییز سخت کرونایی

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
آمادگی استان قزوین در پاییز سخت کرونایی

صدا و سيما/ استان قزوين در آماده باش پاييز سخت کرونايي به سر مي‌برد ، و تنها راه رهايي از سختي‌هاي پيش رو رعايت تمام اصول بهداشتي از سوي مردم است.

قدرت اله مهديخاني، مديرکل مديريت بحران استان با اعلام اين خبر گفت: پس از  کنترل بيماري کرونا ، در ماه‌هاي ارديبهشت و خرداد ، طبق پيش بيني‌هاي ستاد ملي و ستاد استاني پيشگيري از کرونا، پاييز سختي را خواهيم گذراند لذا بايد همه دستگاه‌ها آمادگي حضور را داشته باشند.
وي افزود: در جلسات استاني، تصميماتي مبني بر تهيه و ذخيره سازي ملزومات پيشگيري شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفوني اتخاذ شد و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را موظف کرديم براي رفع نياز فضا‌هاي آموزشي ذخيره سازي لازم را داشته باشند .
مهديخاني اظهار کرد: از هم استاني‌هاي عزيز مي‌خواهيم که خطر کرونا را مهم بشمارند و عادي انگاري نکنند، چرا که اين بيماري هوشمند و بسيار پيچيده بوده و هر روز بخش بزرگي از جامعه جهاني و بالطبع کشور و استان ما را درگير مي‌کند.
وي گفت: اکنون با موج سخت‌تر و حادتري از شيوع بيماري نسبت به اوايل سال و آغاز شيوع بيماري کرونا در استان قزوين مواجه هستيم و همين امر نياز استان را به الزامات پيشگيري از بيماري، تخت‌هاي بيمارستاني، امکانات تخت‌هاي ويژه، فضا‌هاي نگهداري از بيماران  بيشتر مي‌کند.
مهديخاني در خصوص آمادگي استان در بحث مقابله با کرونا عنوان کرد: در بحث آمادگي استان، بيمارستان صحرايي وجود دارد و در جلسات گذشته پيش بيني شد که بيمارستان بوعلي قزوين فضاي مناسبي است که اگر وضعيت کرونا در استان قزوين بحراني شود، با اضافه کردن ۷۰ تخت، بيماران در اين فضا بستري شوند.
وي افزود: همچنين بيمارستان صحرايي و نقاهتگاه ، در برنامه کاري مديريت بحران استان و دانشگاه علوم پزشکي قزوين بوده و در شهرستان‌ها نيز خوابگاه‌هاي دانشگاه‌ها پيش بيني شده و احتمال اينکه از فضا‌هاي ديگري بجاي خوابگاه‌ها استفاده کنيم نيز وجود دارد.
وي گفت : اما هيچ يک از تلاش‌هاي ما مانند پيشگيري و جدي گرفتن موضوع از سوي مردم اهميت ندارد. انتخاب با مردم است که مي‌توانند به عنوان سفيران سلامت، همه در کنار هم مراقبت‌هاي ويژه و اصول بهداشتي را رعايت نمايند .
مديرکل مديريت بحران استان قزوين گفت: از هم استاني‌هاي محترم مي‌خواهيم که با رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي ، با ستاد کرونا همکاري داشته باشند تا شاهد تردد مردم در بيمارستان‌ها نباشيم.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان قزوين را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر قزوين در تلگرام :
http://t.me/joinchat/AAAAAERfLUt3xd_hCjJ9bw
آخرين خبر قزوين در اينستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today