نماد آخرین خبر

موج‌ جدیدی از ویروس کرونا کردستان را تهدید می‌کند

منبع
فارس
بروزرسانی
موج‌ جدیدی از ویروس کرونا کردستان را تهدید می‌کند

فارس/ معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي کردستان نسبت به همه‌گيري ويروس کرونا هشدار داد و گفت: متاسفانه گردش ويروس دراکثر نقاط استان شديد شده است.

ابراهيم قادري، معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي کردستان اظهار کرد: در اکثر شهرستان‌هاي استان کردستان علايمي از گردش بالاي ويروس در پايگاه‌هاي ديده‌ور کوويد۱۹ مشاهده مي‌شود که اين مسئله باعث پيک مجدد بيماري و برگشت مرگ و مير خواهد شد.
وي افزود: اين پيک مي‌تواند شديدتر و مرگبارتر از پيک خرداد و تير باشد.
معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي کردستان گفت: شهرستان‌هاي بيجار، سقز، ديواندره، سنندج و کامياران جزو شهرستان‌هاي به شدت در معرض خطر هستند و خطر در ساير شهرستان‌ها نيز در حال افزايش است.
قادري تصريح کرد: گردش ويروس در جامعه به مدارس نيز سرايت کرده و سيکل تشديد بيماري را بوجود خواهد آورد که باعث مرگ و مير بيشتر خواهد شد.
وي با بيان اينکه هنوز زمان طلايي کنترل اين پيک به اتمام نرسيده است، ادامه داد: با افزايش استفاده از ماسک، رعايت شديد فاصله فيزيکي و عدم برگزاري دورهمي‌ها و مهماني‌ها و ساير تجمعات در فضاهاي بسته، مراجعه بيماران با علايم متوسط و شديد به پزشک و ايزوله و قرنطينه کردن همه بيماران و افراد در تماس و مشکوک مي‌تواند نجاتبخش استان باشد.
معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي کردستان گفت: در صورتي که سريعا رفتارهاي بهداشتي تقويت نشود، آثار اين بي‌توجهي جيران‌ناپذير خواهد بود.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان کردستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر کردستان در تلگرام :
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEIzkR_omLO41FJL8g
آخرين خبر کردستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online