نماد آخرین خبر

نیاز فوری پایگاه انتقال خون آبادان به همه گروه‌های خونی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نیاز فوری پایگاه انتقال خون آبادان به همه گروه‌های خونی

ايرنا/ رئيس پايگاه انتقال خون آبادان با اشاره به کمبود فرآورده‌هاي خوني در اين پايگاه از مردم اين شهرستان خواست براي اهداي فوري خون در همه گروه‌ها به اين پايگاه مراجعه کنند.

سحر مقبلي، رئيس پايگاه انتقال خون آبادان اظهار داشت: از ابتداي شيوع بيماري کوويد۱۹ با کاهش اهداي خون در آبادان روبه رو شده‌ايم و اکنون در تمامي گروه‌هاي خوني با کمبود  مواجه هستيم.
وي افزود: تمام وسايل و تجهيزات دريافت خون، محيط و شرايط خون‌گيري، کاملا استرليزه، بهداشتي و يکبار مصرف است و هيچ جاي نگراني در اين زمينه وجود ندارد.
رئيس پايگاه انتقال خون آبادان گفت: با توجه به مصرف بخشي از خون‌هاي ذخيره شده از سوي بيماران نيازمند، هم‌اکنون اين پايگاه به تمام گروه‌هاي خوني براي ذخيره و مصرف بيماران احتياج دارد.
مقبلي افزود: اين پايگاه در تمامي روزهاي هفته به جز ايام تعطيل از ساعت ۷:۴۵ صبح تا ۱۳:۳۰ دقيقه و ۱۴ تا ۱۹ آماده خونگيري است.
وي در خصوص شرايط اهداي خون نيز بيان کرد: داوطلبان اهداي خون بايد حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۶۰ سال سن داشته باشند و وزن آنها نيز حداقل ۵۰ کيلوگرم باشد.
رئيس پايگاه انتقال خون آبادان در خصوص پلاسمادرماني در اين شهرستان گفت:نصب دستگاه پلاسما فريز خون بهبوديافتگان کرونا در جنوب غرب خوزستان در حال پيگيري است و نصب دستگاه نيازمند تامين وسايل خنک‌کننده محيط است.
مقبلي گفت: يکي از متخصصان دانشکده علوم پزشکي آبادان آموزش لازم براي کار با دستگاه پلاسما فريز خون بهبوديافتگان را فراگرفته است و در حال فراهم کردن مقدمات لازم براي نصب اين دستگاه هستيم.
رئيس پايگاه انتقال خون آبادان به تامين دستگاه پلاسما فريز خون بهبوديافتگان کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به افزايش آمار مبتلايان به ويروس کرونا در آبادان اميد است تهيه پلاسماي خون بهبوديافتگان در اين شهر به زودي آغاز شود.
مقبلي افزود: با نصب و بهره‌برداري اين دستگاه، پلاسماي درماني بيماران کرونايي در جنوب غرب خوزستان در آبادان براي کمک به درمان بيماران مبتلا به کرونا تهيه مي شود و زمان کمتري براي خريد پلاسما و انتقال آن به بيماستان‌هاي منطقه صرف خواهد شد.
وي اظهار داشت: اين دستگاه تنها دستگاه در جنوب غرب خوزستان است که راه‌اندازي آن مي‌تواند در درمان مبتلايان به کرونا نقش مهمي داشته باشد.
رييس پايگاه انتقال خون آبادان بهترين زمان اهداي پلاسما در بهبوديافتگان کرونا را ۲۸ روز پس از بهبودي کامل و زير ۶۰ سال سن اعلام کرد و بيان داشت: پلاسماي بهبوديافتگان کرونا به دليل وجود پادتن ضدويروس براي نجات بيماران مفيد است.
پايگاه انتقال خون آبادان تامين کننده خون مورد نياز مراکز بيمارستاني شهرستان‌هاي آبادان، خرمشهر و شادگان است.
 
  
  

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان خوزستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر خوزستان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEK8vo4vXBkjfYhOqg
آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today