نماد آخرین خبر

۲۶۵ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های لرستان

منبع
بروزرسانی
۲۶۵ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های لرستان

سفير افلاک/ مدير عامل ستاد ديه لرستان گفت: ۲۶۵ زنداني جرائم غير عمد در زندان هاي استان وجود دارد که از اين تعداد ۲۵۵ زنداني مرد و ۱۰ زنداني زن بوده که ۱۵ نفر بدهکار ديه تصادفات و حوادث، ۲۳۶ نفر بدهکار مالي و ۱۴ نفر هم بدهکار مهريه و نفقه هستند.

توکل شاکرمي، مدير عامل ستاد ديه لرستان اظهار داشت: در شوراي حل اختلاف ستاد ديه سعي مي شود از شکات دعوت کنيم و شرايط متشاکي براي وي بيان شود تا نسبت به وضعيت فرد زنداني که جرم غير عمدي انجام داده، گذشت نمايد.
وي افزود: بيشتر پرونده ها جرائم غير عمد مالي غير کلاهبرداري، ديه تصادفات و حوادث است که در مجموع حدود ۶۰ درصد از پرونده هاي شوراي حل اختلاف ستاد ديه استان به مصالحه مي انجامد.
مدير عامل ستاد ديه لرستان تصريح کرد: تلاش مي شود تا شاکي بخشي از هزينه را گذشت کند و مابقي هزينه با کمک خيرين تهيه و در نهايت مي تواند به آزادي يک زنداني جرائم غير عمد منجر شود.
وي عنوان کرد: ۲۶۵ زنداني جرائم غير عمد در زندان هاي استان وجود دارد که از اين تعداد ۲۵۵ زنداني مرد و ۱۰ زنداني زن بوده که ۱۵ نفر بدهکار ديه تصادفات و حوادث، ۲۳۶ نفر بدهکار مالي و ۱۴ نفر هم بدهکار مهريه و نفقه هستند.
وي بيان کرد: از ابتداي سال تاکنون ۱۲۳ نفر از زندانيان جرائم غير عمد با کمک خيرين از زندان آزاد شده اند و با کمک خيرين و رايزني شوراي حل اختلاف مي توان تعداد افراد بيشتري را آزاد کرد تا به آغوش خانواده بازگردند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان لرستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر لرستان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAER79gyRIBxjXujBsw
آخرين خبر لرستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/lorestan_today