نماد آخرین خبر

نماینده مجلس: مجوز ساخت پردیس دانشگاه کردستان در مریوان صادر شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نماینده مجلس: مجوز ساخت پردیس دانشگاه کردستان در مریوان صادر شد

ايرنا/ نماينده مردم مريوان و سروآباد در مجلس شوراي اسلامي از صدور دستور احداث پرديس دانشگاه کردستان در مريوان از سوي وزير علوم، تحقيقات و فناوري خبر داد.

شيوا قاسمي پور، نماينده مردم مريوان و سروآباد در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: با پيگيري‌هاي انجام شده با وزارت علوم و تحقيقات و فناوري، مجوز احداث پرديس دانشگاه کردستان در شهر مريوان توسط محمد غلامي وزير علوم اخذ شد.
وي افزود: در مکاتبه‌اي که با وزير علوم، تحقيقات و فناوري انجام شد دکتر غلامي ضمن تاييد دلايل و مستندات لازم به رييس دانشگاه کردستان دستور داد اقدام لازم براي احداث پرديس اين دانشگاه در مريوان را انجام دهد.
نماينده مردم مريوان و سروآباد در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: در مکاتبه با وزير علوم و تحقيقات اعلام شد،  مريوان سومين شهرستان استان به لحاظ جمعيتي و هم مرز با اقليم کردستان بوده و بيشترين مسافران اقليم از مرز باشماق در اين شهرستان تردد مي‌کنند.
قاسمي پور يادآور شد: با توجه به اينکه دانشجويان اقليم کردستان تمايل زيادي به تحصيل در کشورمان دارند و اکنون پنج صدم دانشجويان دانشگاه کردستان از اقليم هستند از طرفي کشورهاي عربي،  ترکيه و آمريکا در حال جذب دانشجويان اين منطقه هستند لازم است ما نيز در اين زمينه بيشتر فعاليت کرده و زمينه جذب دانشجويان اقليم را فراهم کنيم.
وي با بيان اينکه احداث پرديس بين المللي دانشگاه کردستان از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان است، گفت: هم اکنون ۱۱ هکتار زمين براي احداث اين پروژه در مريوان در نظر گرفته شده و براي ساختمان اين دانشکده نياز به تعريف پروژه در رديف تامين فضاي اعتبارات تملک دانشگاه کردستان است.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان کردستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر کردستان در تلگرام :
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEIzkR_omLO41FJL8g
آخرين خبر کردستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online