نماد آخرین خبر

هواشناسی نسبت به گرم شدن ناگهانی هوای مازندران هشدار داد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هواشناسی نسبت به گرم شدن ناگهانی هوای مازندران هشدار داد

ايرنا/ هواشناسي مازندران نسبت به افزايش دماي هوا و وزش باد گرم در استان از فردا جمعه به مدت ۴۸ ساعت هشدار داد.

هواشناسي مازندران با انتشار اخطاريه زرد، اعلام کرد که از صبح فردا جمعه استان تحت تاثير شکل گيري هواي گرم جنوبي قرار مي گيرد که همراه با افزايش دما و ورزش باد گرم خواهد بود.
بر اساس اين اخطاريه ، بيشترين تاثير شکل گيري هواي گرم جنوبي بر دامنه ها و مناطق کوهستاني است که احتمال آتش سوزي مراتع و جنگل ها را همراه دارد.
جدول پيش بيني پنج روزه هواشناسي مازندران هم نشان مي دهد که با ورود موج گرما به استان ، دماي هوا در مناطق کوهستاني و دامنه هاي استان طي روز جمعه و شنبه تا حدود ۱۰ درجه افزايش خواهد يافت ولي ميزان افزايش دما در مناطق جلگه اي کمتر از پنج درجه خواهد بود.
بر اساس اين جدول بيشترين ميزان افزايش دما در اين مدت مربوط به سياه بيشه ، کجور و بلده در غرب و کياسر و آلاشت در منطقه مرکزي خواهد بود.
هواشناسي مازندران پيش بيني کرده است که  جريان هواي گرم جنوبي تا اواخر روز شنبه در استان بويژه مناطق کوهستاني ماندگار باشد و سپس جاي خود را به جريانات شمالي سطح زمين مي دهد که با عبور امواج از تراز مياني جو زمين همراه خواهد بود.
بر اساس اين پيش بيني ، شکل گيري جريانات سطح شمالي زمين در مازندران سبب وزش باد شديد ، رگبار باران ، کاهش دما و رعد و برق خواهد شد. اين وضعيت تا آخر وقت روز يکشنبه هفته آينده ادامه مي يابد و سپس وضعيت عادي بر استان حاکم مي شود.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان مازندران را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر مازندران در تلگرام :
http://T.me/joinchat/AAAAAECg77_wr3btFfTRpQ
آخرين خبر مازندران در اينستاگرام :
https://instagram.com/mazandaran_today